930×122 CAPRA 5

Un horror fara sfarsit: DN 73

mihai_paul_codunas

Acum doua saptamani, intr-o seara de duminica, m-am intors acasa, in Pitesti, de la Brasov pe o ploaie torentiala si pe un drum pe care nici dracul pe roti nu s-ar incumeta sa mearga. Numai romanul, mai impielitat decat necuratul, s-a obisnuit sa traiasca cu pericolul sub picioare. Ati ghicit. Scriu despre DN 73, despre cea mai cumplita parte a lui: Campulung-Pitesti.

De nenumarate ori am intrebat, in stanga si in dreapta, ca jurnalist, dar mai ales in calitate de contribuabil, pe prefectul Davidescu, pe Bogdan Ivan, cand era director la Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale, sau pe parlamentarii de Arges: „Domnilor, cand va fi modernizat blestematul de DN 73?”. Intr-un final, anul trecut a aparut stirea „izbavitoare” ca statul va finanta reabilitarea din temelii a soselei si ca in 2011, inca din primele sale luni, vor incepe lucrarile. Nu m-am grabit sa destup sticla de sampanie si nici sa aplaud vestea mediatizata deja ca o victorie de gazetele portocalii.

Realitatea ulterioara mi-a dat dreptate. DN 73 va fi reparat doar pe un tronson din zona Mioveni, acolo unde ii este necesar uzinei Dacia. Pe numai cativa kilometri. Restul ramane ca acum. De ce? Explicatia oficiala a neputintei: rezultatul licitatiei pentru desemnarea constructorului a fost contestat in justitie, iar termenul de judecata este, tineti-va bine, decembrie 2011. Ori, cum bine stiti, o contestatie in instanta blocheaza totul.

Printre firmele perdante ale licitatiei organizate de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale care au formulat contestatie se numara si societatea bacauanului Dorin Umbrarescu, unul dintre „regii asfaltului”, intr-o tara cu asfalt nu tango, ci la misto. Ce pot sa zic? Rege sau nu, Umbrarescu are dreptul legal sa conteste. Iar pana cand justitia va da verdictul, noi vom da, pe mai departe, cu masinile in gropile DN-ului 73.

La insistentele mele, prefectul, intr-o conferinta de presa, a declarat ca a contesta o licitatie nu este tocmai un demers nevinovat in lumea constructorilor de drumuri. Adica, a precizat cel mai important reprezentant al Guvernului in judet, cei care contesta o fac pentru a primi spaga de la castigatori ca sa renunte la actiunea in justitie. A spus-o ceva mai voalat, cu alte cuvinte, dar acesta era intelesul. Daca prefectul afirma asa ceva si daca nimic nu se cutremura in urma declaratiei sale, ce mai este de facut?

In aceea seara cu ploi, cu tunete si fulgere, DN 73 mi s-a parut mai inspaimantator ca niciodata. Dincolo de asfaltul ciuruit, bezna il facea si mai abitir sa arate ca decupat dintr-un horror. In mai toate comunele prin care trece drumul de la Campulung la Pitesti, iluminatul public este inchis. De ce? Pentru ca localitatile nu au bani suficienti si sunt nevoite sa faca economie. Pe carca soferilor. I-am dat de veste prefectului. Este legat de maini si de picioare. Autonomia locala e sfanta si trebuie respectata. Aleluia!

mihaipaulcodunas@yahoo.com

555×222  MAIA
New Profesional Consult 570×90