- Publicat de: admin
- 19-10-2012, ora 6:01
- Știri
Renault bagă sute de milioane de euro în uzina de la Mioveni
Pentru producţia acestui nou motor a fost inaugurat un nou departament, organizat în trei ateliere (asamblarea motoarelor, uzinare cartere cilindri şi mentenanţă). Piesele integrate în noul propulsor (carterul de distribuţie, semela, capacul chiulasă, carterul cilindri, capacul palier, volanta şi arborele cotit) sunt turnate şi uzinate în cadrul UMCD. Linia de fabricaţie a noului departament va fi adaptată până la sfârşitul anului pentru o capacitate de 450.000 de unităţi pe an. Până în prezent au fost produse circa 12.000 de motoare H4Bt. Uzina Mecanica şi Şasiuri Dacia este prima uzină din cadrul Grupului Renault care produce acest motor.
Pe lângă anunţul referitor la investiţie şi retehnlogizare, directorul general al Automobile Dacia, Jerome Olive, a ţinut să infirme şi zvonurile cum că Renault ar putea abandona afacerile din România, zvonuri apărute mai ales după lansarea fabricii din Maroc. „Este timpul ca unii să nu mai delireze”, a spus Jerome Olive, referindu-se, în principal, la Ziarul Financiar, care a ţinut zvonurile pe prima pagină.
La finalul anului în curs este programat acordul de fabricaţie pentru prima celulă de turnare sub presiune de 2.500 tone forţă, care va produce carterul cilindri pentru motorul H4Bt. În perioada următoare vor fi instalate încă două celule de 2.500 de tone forţă, iar capacitatea de producţie a departamentului va fi aproape dublată la 24.000 de tone. Pentru a implanta aceste noi celule, clădirea Turnătoriei a fost recent extinsă cu 2.600 m2.
Pe lângă aceste proiecte, în 2012, este prevăzută creşterea capacităţii de producţie pentru cutiile de viteze TL cu 30% (de la 5.000 de cutii de viteze la 7.500 pe săptămână). Cutia de viteze TL este o cutie manuală de ultimă generaţie, prima cutie de viteze comună a Alianţei Renault Nissan (6 rapoarte, cuplu de până la 240 Nm, adaptată motoarelor pe benzină de 1.8l şi 2l şi diesel de 1.5l). Pentru cutia de viteze TL8 se produce şi modulul de transfer, Uzina Mecanica şi Sasiuri Dacia fiind singura uzină din Grupul Renault care industrializează această componentă mecanică. Peste jumătate din producţia de cutii de viteze este destinată exportului către uzinele Alianţei Renault-Nissan (Franta, Turcia, Marea Britanie).
Comentariiile care conțin cuvinte injurioase/jignitoare și/sau acuzații, nu vor fi publicate pe site. Mai mult decât atât, cei care încalcă aceste reguli minime, vor fi blocați pe site și nu vor mai putea accesa publicația online ePitești.ro. Vă mulțumim pentru înțelegere!