New Profesional Consult 930 x 122

carte_munca

Cartile de munca, mutate

De la 1 ianuarie 2011, cartile de munca nu vor mai fi gestionate de inspectoratele teritoriale de munca (ITM). In schimb, toate datele privind evidenta salariatilor, vechimea in munca si dreptul la pensie vor fi inregistrate, in format electronic, la Casele judetene de Pensii.

Masura nu este menita, asa cum pare la prima vedere, sa contribuie la reducerea cheltuielilor de personal ale Ministerului Muncii, intrucat fostii angajati urmeaza sa ramana pe statele Inspectiei Muncii, dar reprofilati pe activitatea de control.

In perioada de maxima crestere economica, numarul mare de angajati a atras dupa sine necesitatea deschiderii unor puncte de lucru ale ITM-urilor „de la centru”, pentru ca angajatorii din localitatile mai mici sa nu mai fie obligati sa bata drumul pana in orasul-resedinta de judet de fiecare data cand trebuiau sa opereze o modificare in cartea de munca a unui salariat.

Acum, o astfel de abordare nu mai este de actualitate, de unde si transferul cartilor de munca la Casele de Pensii.

Noua modificare ar putea prevedea ca in Revisal (un registru electronic) sa fie introduse de la 1 ianuarie si datele salariale ale angajatilor, in conditiile in care, pana acum, orice informatii privind veniturile lunare erau gestionate de ITM. Prin urmare, va fi nevoie ca firmele sa aiba o persoana care trebuie certificata pentru folosirea Revisal.

 

Kaia 555×222
Pizza Sapori Italia 570 90