930X122 MAIA

autostrada

TUNELURI PE AUTOSTRADA PITEȘTI-SIBIU

După cum v-am informat, autoritățile au ales traseul pentru viitoarea autostradă Pitești-Sibiu. Detalii puteți citi aici: http://epitesti.ro/stiri/stiri-stiri/a-fost-ales-traseul-pentru-autostrada-pitesti-sibiu/.

Citiți și: Pitești. Tragedie la Spitalul de Pediatrie: A murit Maria Mocanu

Pe scurt, varianta pentru care s-a optat este Piteşti – Curtea de Argeş – Tigveni – Şuici – Berislăveşti – Sălătrucel – Călimăneşti – Defileul Oltului – Racoviţa – Câineni – Boiţa – Tălmaciu – Veștem.

Revenim astăzi cu amănunte despre traseul celei mai importante investiții în infrastructura rutieră pe care România ar urma să o facă în următorii ani.

Citiți și: Noi restricții de circulație pe Valea Oltului. Ce trebuie să știe șoferii

Traseul va porni de la capătul din municipiul Pitești al autostrăzii București-Pitești și va continua spre municipiul Curtea de Argeș. Din Curtea de Argeș autostrada se va îndrepta către un nod rutier pe raza comunei argeșene Tigveni, acolo unde se va intersecta cu drumul județean 678A, drum care leagă în prezent Curtea de Argeș de Râmnicu-Vâlcea, prin E81.

Mai departe, autostrada va urca spre Nord, către satul Văleni. De acolo va vira spre Vest, zonă în care ar urma să fie construite două tuneluri: unul cu o lungime de 500 de metri, iar celălalt, de 700 de metri.

După aceea autostrada va intra prin orașul Călimănești (județul Vâlcea) pe Valea Oltului, practic aici urmând să fie conectat și municipiul Râmnicu Vâlcea la viitoarea autostradă.

Pe Valea Oltului autostrada va intra în domeniul SF-ului, SF pentru România, neobișnuită cu astfel de investiții: vor fi construite nu mai puțin de șapte tuneluri rutiere. Lungimea lor va fi de 600, 1.150, 1.400, 250, din nou 250, 650 și 2.800 de metri.

Următorul nod rutier ar urma să fie în apropierea localităţii Racoviţa. Apoi autostrada va continua pe Valea Oltului până în comuna Boița (județul Sibiu).

Ultimul nod rutier (dinspre Pitești către Sibiu) al autostrăzii va fi în localitatea Veștem (județul Sibiu). Este zona în care autostrada se va intersecta cu actualul drum Sibiu-Brașov. În sfârșit, apoi se va face conexiunea cu șoseaua de centură a municipiului Sibiu. (Sursa: http://www.zf.ro/, titlul și editarea: http://epitesti.ro/, foto: automarket.ro)

Amintim că, potrivit autorităților din Transporturi, studiul de fezabilitate ar urma să fie finalizat în iulie 2016, atunci când ar fi anunţate valoarea investiţiei şi termenele de execuție. Întrebat dacă autostrada va fi finalizată în anul 2020, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, răspunde afirmativ, arătând, însă, că termenul include „o marjă destul de optimistă”.

Conform acelorași autorități, lucrările ar urma să înceapă anul viitor (n.r. – ne exprimăm îndoiala, mai degrabă în 2017), întâi 10 kilometri dintre Sibiu şi Boiţa şi 31 de kilometri dintre Piteşti şi Curtea de Argeş. Potrivit Master Planului pentru Transporturi, costul pe kilometru pentru cele două tronsoane variază între 6 şi 8, 7 milioane de euro.

Potrivit anunțurilor inițiale, autostrada Pitești-Sibiu urma să aibă o lungime de peste 116 kilometri. Cea mai mare parte din investiție, 85%, ar fi suportată din bani europeni, restul fiind contribuția statului român. La un moment dat, costul era estimat la 3, 2 miliarde de euro. Aceste date vor suporta, probabil, modificări, urmând ca în studiul de fezabilitate final să fie precizate exact coordonatele. (În schiță sunt cele 5 variante propuse de CNADNR spre dezbatere publică, variante dintre care s-a optat pentru a 3-a).

555×222 deputati- psd
570×90-epitesti PNL