New Profesional Consult 930 x 122

bani

Lasconi s-a trezit că are „extreme urgențe pe educație”

Lasconi s-a trezit că are „extreme urgențe pe educație”

Citiți și: 42.000 de euro pentru fiecare gospodărie! Cine primește banii

Organizarea Zilelor Municipiului Câmpulung, mai exact la cât s-a ridicat costul acestui eveniment, este un subiect care a ridicat atenția și consilierilor locali, nu numai presei.

ePitești a prezentat situația, AICI – Paranghelie la Câmpulung: Scena și artificiile, 17 800 €! Artiștii cât au costat, Lasconi?

Citiți și: Voucher de 1.500 de lei pentru familiile cu copii: Cum intrați în posesia banilor

Care a fost reacția edilului din Câmpulung? Ne-a acuzat, evident fără dovezi, că scriem la comandă. AICI, detalii.

Lucru total neadevărat. Doar am prezentat, jurnalistic, un fapt, o realitate.

În cea mai recentă ședință a Consiliului Local Câmpulung, din 31 iulie, consilierul PSD Constantin Ivan i-a cerut explicații primăriței Lasconi.

„Mă așteptam să faceți un raport!”

Cu alte cuvinte, nici măcar aleșii municipiului nu au avut habar cât s-a cheltuit pe paranghelie.

-„Mă așteptam să faceți și un raport al cheltuielilor de Zilele Câmpulungului (…) Ați făcut o prezentare sumară acolo (n.r. într-o conferință de presă)” – spune Ivan.

-„La onorarii artiști, masă, cazare, da? Masă – cazare artiști, doar artiștii, suma a fost de 297.381,5 (n.r.lei) Dacă vreți pe fiecare artist în parte, câte persoane au mâncat ș.a.m.d., îmi spuneți și vă ofer asta. 

Scenă, sunet, lumini – 47.713 (n.r. lei). Artificiile – 28.000 (n.r. lei), prezentator – 5. 000 de lei, trupa Hai-Hui, pe care nu am băgat-o practic în partea de artiști când am fost întrebată, dar am scos și trupa Hai-Hui – 2.500 (n.r. lei). Un total de 380.594,5 (n.r. lei).

Încasări din sponsorizări, am avut în plus față de conferința de presă, s-au ridicat la 142.176 (n.r. lei), încasări din taxa pe domeniul public – 106.225 (n.r. lei), un total de 248.401 (n.r. lei).

Suma afectată din bugetul local a fost de 132.193,5 (n.r. lei).”, a explicat Elena Lasconi, punctând, totodată, că a fost mai puțin decât în anul 2019.

Dacă facem un calcul și adunăm sponsorizările, încasările din taxă și suma afectată din bugetul local, ajungem la 380.594,5 lei. Sunt 77.672 de EURO!!!

Detalii, mai jos:

 

Nici acest răspuns nu a fost foarte detaliat, dar cel puțin consilierilor locali li s-au dat asigurări că vor primi, pe un grup, toate informațiile.

Poate așa, aleșii municipiului vor ști, cu punct și virgulă, unde și câți bani s-au dat. Dacă lumea de rând nu are voie să știe.

Realitatea: E nevoie de bani, Câmpulungul are urgențe!

Și, după ce petrecerea s-a terminat și, cel mai probabil, astfel, primărița a mai câștigat puțin capital politic, Elena Lasconi s-a lovit de realitate.

Tot în ședința amintită anterior, în urma unor discuții cu consilierii locali, Lasconi își amintește că în municipiul pe care îl conduce sunt și „extreme urgențe”.

Doar că nu sunt bani… Cum să fie, dacă se duc pe paranghelii, am spune noi?

Care sunt urgențele pe care le conștientizează, în cele din urmă, Elena Lasconi: relocarea copiilor de la Grădinița „Sfântul Nicolae” – clădire care este încadrată în gradul 1 de risc seismic, și relocarea copiilor de la „Oprea Iorgulescu” – clădirea veche.

Lasconi s-a trezit că are „extreme urgențe pe educație”

„Avem nevoie de un minim de 2 milioane, am făcut informare și la Inspectoratul Școlar Județean, și la Ministerul Educației am cerut bani, și la Secretariatul General al Guvernului, și la Consiliul Județean…la toate! Am cerut bani!”(…)

Găsesc o soluție pentru relocarea copiilor de la <<Sfântul Nicolae>> la Centrul Multifuncțional din curtea Școlii 3, care ar trebui recompartimentat. Ne mai trebuie 1 milion fără compartimentări (…) Astea sunt niște probleme foarte grave!”

Probabil Elena Lasconi vorbește despre milioane de lei, nu de euro… Nu avem de unde ști, primărița nu este prea darnică în declarații atunci când vine vorba de bani.

Declarațiile edilului, mai jos:

 

Lasconi s-a trezit că are „extreme urgențe pe educație”

Este interesant cum pentru distracție se găsesc bani, fie că sunt din sponsorizări, taxe sau de la bugetul local. Și mai interesant este de ce nu sunt bani pentru investiții pe care chiar primărița le numește „urgențe”.

Într-adevăr, sumele de care Elena Lasconi spune că ar fi nevoie pentru cele două proiecte sunt mult mai mari decât ce s-a cheltuit (tot din ce spune Lasconi) pe Zilele Municipiului.

Dar oare chiar era nevoie de atâta tam-tam când orașul „arde”? Sponsorizări nu se pot găsi și pentru problemele extreme ale orașului?

Remarcăm însă un aspect, foarte, foarte des întâlnit la primărița Lasconi.: „Am făcut informare!” Elena Lasconi profită de fiecare ocazie pe care o are să spună că a cerut, a solicitat, a anunțat, a informat!

Ea s-a zbătut, cu alte cuvinte!

Dar nu i s-a dat! Alții sunt de vină, alții trebuie să aibă grijă de municipiul în fruntea căreia se află. Și, în caz de, Doamne-ferește, vreo tragedie – tot alții sunt de vină! Primărița și-a făcut treaba: adică a cerut!

Kaia 555×222
570×90 MAIA