NOR CURIER 930X122

sare

访问喀尔巴阡山花园

Astfel arată, tradus în chineză, brandul turistic al României, cu sloganul „Explore the Carpathian Garden”, care a fost lansat ieri la Shanghai şi care invită la vizitarea… „grădinii carpatice”. Logo-ul, care este în culori vii, predominant nuanţe de verde, dar şi albastru, galben şi portocaliu, care amintesc de natură, soare şi mare, a costat… vreo 900.000 euro. De la sloganul „Romania, the land of choice”, ceea ce, trebuie să recunoaştem, măcar conţinea un sâmbure de adevăr, invitaţia de a vizita grădina carpatică este, vorbind aici ca şi simplu posibil turist în România, absurdă. Mai toţi ştiu că lanţul Carpatin este unul muntos, dar şi că Grădinile suspendate cu siguranţă nu sunt în România.
Desigur, brandul a fost lansat la chinezi care cică ar fi „foarte apropiaţi de tradiţiile românilor”, chiar dacă „venind în ţară le vor putea descoperi”. Cum ar veni, după mintea ministrului Turismului, şi chinezii pun căruţa înaintea boilor… Am beneficiat de sprijinul unui bun prieten care studiază prin şcolile adevărate din lume limba chineză, dialectul mandarin, de o traducere elementară a brandului. Aşa se face că puteţi şi vizualiza brandul, aşa cum este scris pe limba celor mici şi mulţi, pe care Udrea îi aşteaptă să ne invadeze pentru „a-şi găsi chiar jumătatea sufletească”.  Este adevărat că munţii noştri aur poartă. Dar ce să facă chinezul aici, ori vreun turist dintr-o ţară aiurea?
De ce să vină la noi şi să nu se ducă în Alpi? De ce la Marea Neagră şi nu la Mediterană? Ce să găsească la noi? Grădini? Poate sute de sate în care oamenii îşi fac nevoiele în grădină. Sute de sate în care nu există alimentare cu apă. Cum naiba ne putem aştepta să vină chinezul aici? Şi pe ce drumuri şi cu ce trenuri? Unde să fie cazaţi, ce pot face ca să se distreze? Toate astea au treabă cu turismul, dar mai ales cu doamna Udrea, care este şi ministrul Dezvoltării, nu doar al Turismului. Cât timp nu avem minimum de civilizaţie încă, turiştii nu au de ce veni. Cât aţi rezista într-o lume de ev mediu?
Este frumos să descoperi tradiţii şi culturi. Sigur i-aţi văzut pe turiştii asiatici, măcar şi în filme. Sunt mereu uimiţi, îşi cumpără suveniruri şi fac poze la foc automat. La noi, la ce să facă fotografii? Turistul chinez cu bani vine, admiră, descoperă, face poze şi îşi ia suveniruri. Nu cred că preferă însă să îşi facă nevoia în grădină, să stea în jeg şi să doarmă pe rogojină, să îl alerge ursul prin curte sau să îl mănânce ţânţarii prin Dunăre sau la Marea care realmente este Neagră. Vă imaginaţi că vine vreun turist să ne admire munţii fără păduri? Nu ar putea sta nici măcar mai pe la poalele Carpaţilor, căci pământul a început să o ia la vale. Nici pe mal de gârlă nu este în siguranţă pentru că, dacă plouă cumva, te-a şi luat valul!
Cât priveşte logo-ul… Vi se pare cumva că vreun copac din ţara noastră are vreo astfel de frunză? Este bine că accesăm fonduri europene pentru promovare, dar de ce nu facem promovarea la modul profesionist? De data aceasta, duduia Udrea se joacă cu peste 70 de milioane de euro, bani europeni, care sunt strânşi tot din cotizaţiile ţărilor europene, deci şi din banii cetăţenilor României. Aşadar, după scandalul fostei campanii, din banii exclusiv de la bugetul naţional,
amortizat însă pe undeva pe la DNAsau Camera Deputaţilor, am putea fi foarte aproape de un mare scandal pe bani europeni. Dar, poate că sunt prea bârfitor eu…Sigur turismul în România şi din Argeş va exploda prin invazia chinezilor, începând din vara aceasta!

555×222 grota rece

Comentarii

Comentariiile care conțin cuvinte injurioase/jignitoare și/sau acuzații, nu vor fi publicate pe site. Mai mult decât atât, cei care încalcă aceste reguli minime, vor fi blocați pe site și nu vor mai putea accesa publicația online ePitești.ro. Vă mulțumim pentru înțelegere!

NOR EXPRES 570×90