930×122 CAPRA 5

Berceanu a dat in gropi pe Transfagarasan

mihai_paul_codunasAm tot scris, de doua-trei luni incoace, ca Transfagarasanul are nevoie de reparatii. Ministrul Radu Berceanu a constatat si el, in sfarsit, pe carca masinii sale personale, ca drumul trebuie musai reabilitat. Recunoaste ca trebuie, dar da din umeri neputincios: „Nu sunt bani!”. Chiar nu sunt?

„Am fost ca turist, intr-o bluza, cu masina personala, pe Transfagarasan si mi-am rupt masina in doua si discutam cu sotia ca, daca nu as fi fost eu ministrul Transporturilor, l-as fi injurat pe ministrul Transporturilor tot Transfagarasanul, de pe o parte pana pe alta”, marturiseste, usor populist, Radu Berceanu. In ceea ce priveste injuraturile, sa nu-si faca griji: are parte de ele, din plin si pe buna dreptate.

„Am vorbit si cu oamenii de acolo, care m-au intrebat de ce nu se repara gropile? Este o problema de bani!”, explica Berceanu. L-am mai auzit pe ministrul Transporturilor invocand lipsa fondurilor publice ca argument pentru starea jalnica a infrastructurii rutiere a tarii. Dar nu guvernul pe care il reprezinta turuia, prin vocea micului Boc, ca va aloca o felie importanta din PIB pentru drumuri, asta si ca mijloc de iesire din criza?

Iar daca bani de la bugetul statului nu prea sunt, desi ma indoiesc ca lucrurile stau chiar atat de prost, de ce ministerul nu acceseaza fonduri europene? Este o intrebare pe care presa o repeta si in alte cazuri, intrebare ramasa, oficial, fara un raspuns categoric si credibil. De ce Radu Berceanu nu-si mobilizeaza aparatul de lucru pentru obtinerea de bani europeni?

Statul aduna milioane de euro numai de pe urma taxei de pod de la Fetesti-Cernavoda. Iata o sursa. De ce o parte din suma nu este directionata catre Transfagarasan, nu un drum ca oricare altul, ci o bijuterie inginereasca, pe un traseu turistic de-o frumusete deosebita? Nu sunt bani sau, mai degraba, nu exista vointa? Mi se pare mie sau Transfagarasanul, de 20 de ani, este lasat, pur si simplu, de izbeliste, ignorat, cu dedicatie sau nu?

Sa admitem, totusi, ca reabilitarea completa a Transfagarasanului nu este posibila pentru ca statul nu ar avea banii necesari. Cat l-ar costa, insa, si revin acum asupra unui subiect pe care l-am tot discutat in ultima vreme, sa reasfalteze si sa ilumineze artificial tunelul Balea, de pe acelasi drum, cel mai lung tunel rutier din Romania? Berceanu va fi trecut si pe acolo. Nu i-a fost oleaca de rusine sa vada ditamai tunelul in bezna si doldora de gropi?

Transfagarasanul merita mai multa atentie din partea autoritatilor. Nu este posibil ca singura „reabilitare” a acestuia din ultimii ani sa fie, de fapt, o peticire nenorocita, si ea consecinta nu a vreunui proiect guvernamental pe termen mai lung, ci a unei competitii automobilistice. Radu Berceanu a calcat si el in gropile de pe Transfagarasan. Degeaba. Nu-i place nici lui, dar, in loc sa rezolve problema, isi striga neputinta in gura mare: „Nu sunt bani!”. Atunci, daca nu-i in stare sa faca nimic, de ce mai este ministru?

Mihai Paul Codunas

mihaipaulcodunas@yahoo.com

NOR CURIER 555×222

Comentarii

Comentariiile care conțin cuvinte injurioase/jignitoare și/sau acuzații, nu vor fi publicate pe site. Mai mult decât atât, cei care încalcă aceste reguli minime, vor fi blocați pe site și nu vor mai putea accesa publicația online ePitești.ro. Vă mulțumim pentru înțelegere!

570 X 90 POSADA 3