263-x-587px https://www.metalshow-tib.ro/

În 20 de luni sau niciodată? Miza finalizării autostrăzii pe care o așteaptă toți șoferii

În 20 de luni sau niciodată? Miza finalizării autostrăzii pe care o așteaptă toți șoferii

Asociația Pro Infrastructură (API) atrage din nou atenția asupra ritmului lent al lucrărilor pe Autostrada A0 Nord, în special pe Lotul 1, între A1 și DN1, acuzând lipsa de mobilizare a constructorilor Pizzarotti și Retter, în ciuda condițiilor favorabile de lucru și a autorizației emise încă din ianuarie 2025.

ONG-ul a lansat un pariu public ironic, întrebând dacă acest tronson, ultimul din inelul A0 aflat încă în execuție, va fi terminat înainte ca NASA să trimită din nou oameni pe Lună.

930 x122 grota rece
555x222px_MS-TIB

API avertizează că, în lipsa unei mobilizări imediate și serioase, termenul de finalizare – finalul anului 2026 – pare greu de atins.

Termene contractuale și istoric de întârziere

Contractul pentru Lotul 1, care are o lungime de 17,5 km și face legătura între Dragomirești și Corbeanca, a fost semnat în septembrie 2023, cu un ordin de începere emis în octombrie. Proiectul este finanțat din fonduri europene și are o valoare de peste 815 milioane de lei (fără TVA).

Termenul total de finalizare este de 34 de luni – 12 pentru proiectare și 22 pentru execuție.

Licitația aferentă acestui lot a durat mai bine de patru ani, fiind considerată de specialiști una dintre cele mai greoaie proceduri din domeniul infrastructurii publice.

A0

Stadiul lucrărilor pe Autostrada A0

În prezent, patru din cele șapte loturi ale Autostrăzii Bucureștiului A0 sunt încă în lucru. Pe lângă Lotul 1 Nord (Pizzarotti – Retter), se mai lucrează la Lotul 3 Sud (Aktor), Lotul 3 Nord (CCECC) și Lotul 4 Nord (UMB).

În 20 de luni sau niciodată? Miza finalizării autostrăzii pe care o așteaptă toți șoferii

Restul tronsoanelor sunt deja deschise traficului, contribuind parțial la formarea inelului rutier în jurul Capitalei.

TUNEL 930122 (1)
[555x222px]TârgDeJucării_epitesti

Lotul 1 Nord traversează teritoriile a șapte localități din județele Ilfov și Giurgiu, printre care Dragomirești-Vale, Buftea, Mogoșoaia și Corbeanca.

Presiune tot mai mare pentru finalizare

Oficialii din Ministerul Transporturilor au transmis că obiectivul este ca lotul să fie finalizat și dat în trafic până la sfârșitul anului viitor.

Secretarul de stat Irinel Ionel Scrioșteanu a menționat în luna martie că acest tronson este ultimul rămas nefinalizat din întregul inel și că același constructor a livrat la timp Lotul 1 din A7 Ploiești–Mizil.

Cu toate acestea, Asociația Pro Infrastructură avertizează că promisiunile nu sunt suficiente și că timpul pentru redresare se scurtează.

Dacă lucrările nu se intensifică în lunile următoare, finalizarea acestui tronson riscă să întârzie dincolo de termenul asumat.

Sursă: economica.net

Foto: Facebook

HerasMed (930 x 122 px)
555×222  MAIA
Eurial 263×587