930X122 MAIA

maracineni

SITUAȚIE CRITICĂ LA PODUL VIILOR

Situație critică la Podul Viilor. Conducerea Primăriei Piteşti consideră că un nou pod peste râul Argeş este vital pentru municipiu, motiv pentru care anunță că a reluat discuţiile la Guvern pentru finanțarea investiției.

Citiți și: Pitești. Accident lângă Spitalul Militar. Mașină praf!

La începutul acestui an, Primăria a cerut bani la Ministerul Dezvoltării Regionale pentru construirea atât a podului, cât și a unei centuri ocolitoare (varianta Vest). Guvernanţii i-au dat cu „flit” administrației Ionică, refuzând să finanțeze proiectele. A preferat să aloce bani pentru alte proiecte, din alte județe.

Situaţia este critică în zona Podul Viilor, acolo unde s-a văzut ce blocaj poate genera un eveniment (cum a fost cortegiul funerar de pe data de 26 octombrie sau, ulterior, la doar câteva zile distanță, spectacolul de marţi seara de la centrul comercial Vivo! Pitești), care ambele au dus la congestionarea traficului rutier pe kilometri întregi.

Citiți și: Povestea care a adus bucurie și magie în Pitești!

Un nou pod este cerut insistent şi de Automobile Dacia, de la uzina din orașul Mioveni circulând zilnic prin Pitești spre Râmnicu Vâlcea şi Bucureşti sute de camioane încărcate cu maşini.

Actualul pod este singura cale de legătură dintre Piteşti şi zonele către comuna Mărăcineni şi orașul Ştefăneşti.

Conform municipalităţii, pilonii de susţinere vor începe în zona străzii Depozitelor din Piteşti şi vor ajunge până la staţia Lukoil din Mărăcineni. O parte dintre piloni se vor afla pe terenul Institutului Pomicol.

Amintim că podul ar urma să aibă o lungime totală de circa 600 de metri şi o lăţime de peste 21 de metri. În proiect se prevede ca pe fiecare sens de mers să existe câte două benzi, cu o lăţime totală de 8 metri. Sub partea de rulare destinată maşinilor ar urma să fie amenajate piste pentru bicicliști şi pentru pietoni, care astfel ar putea traversa podul în siguranţă. De asemenea, podul ar avea în mijloc un pilon de susţinere în formă de lalea Burgundy (laleaua este simbol al Piteștiului), care în fiecare zi a săptămânii, cu ajutorul ledurilor, ar urma să fie luminat în câte o culoare diferită (câte o culoare din curcubeu – roşu, orange, galben, verde, albastru, indigo şi violet).

Ar mai fi construite şi drumuri de legătură cu podul, cu o lungime totală de aproape 2,4 kilometri.

Potrivit proiectului inițial, valoarea totală de execuţie a lucrărilor (lucrări care se vor derula după obţinerea finanţării – dacă va fi obţinută! – şi parcurgerea etapelor de achiziţie publică prevăzute de lege) este uriaşă: aproape 160.000.000 de lei, cu tot cu TVA. La proiect participă Primăria Piteşti, Primăria Mărăcineni şi Consiliul Judeţean Argeş.

555×222  MAIA
570×90 MAIA