Bucureștiul intră într-o nouă etapă a traficului rutier: de la începutul lunii mai 2025, mai multe artere centrale au fost incluse într-o zonă cu limită maximă de viteză de 30 km/h, măsură menită să crească siguranța tuturor participanților la trafic.
Noile reguli sunt deja în vigoare, iar controalele desfășurate de autorități au dus la aplicarea primelor sancțiuni.
Măsură oficială adoptată de Primăria Capitalei
Restricția a fost instituită prin decizie a Comisiei Tehnice de Circulație, sub coordonarea Primăriei Generale a Municipiului București.
Potrivit autorităților, această inițiativă vizează alinierea la bunele practici europene privind mobilitatea urbană și siguranța rutieră, cu accent pe protejarea pietonilor și a utilizatorilor de mijloace alternative de transport, scrie capital.ro.
Artere vizate de noua limită
Noile restricții de viteză se aplică pe unele dintre cele mai circulate bulevarde și străzi din centrul Bucureștiului, printre care:
– Bulevardul Lascăr Catargiu
– Bulevardul Dacia
– Calea Griviței
– Strada Buzești
– Bulevardul General Gheorghe Magheru
– Bulevardul Nicolae Bălcescu
– Bulevardul Regina Elisabeta
– Bulevardul Mihail Kogălniceanu
Noua limită de viteză a intrat în vigoare! Ce trebuie să știe toți șoferii români din mai 2025
– Strada Berzei (cu excepția străzii Știrbei Vodă)
– Strada Doamnei
– Calea Victoriei
– Splaiul Independenței
– Bulevardul Schitu Măgureanu
De ce contează pentru toți românii, nu doar pentru bucureșteni
Aceste artere nu sunt parcurse doar de locuitorii Capitalei, ci și de zeci de mii de români care tranzitează zilnic Bucureștiul pentru muncă, afaceri, turism sau vizite.
Fiind parte din principalele trasee de legătură între gările orașului, aeroport, instituții, spitale și zone comerciale, impactul acestor măsuri este național.
Indiferent din ce județ provin, toți șoferii care circulă prin Capitală trebuie să respecte noile reguli.
Siguranță pentru pietoni și utilizatori de mijloace alternative
Limitarea vitezei la 30 km/h are ca obiectiv declarat creșterea siguranței rutiere, în special pentru pietoni, bicicliști și utilizatorii de trotinete electrice.
Se dorește astfel reducerea numărului de accidente, dar și diminuarea zgomotului și a poluării în zonele cu caracter de promenadă.
„Limitarea de viteză urmărește creșterea siguranței rutiere, în special pentru pietoni și utilizatorii de biciclete/trotinete, prin reducerea vitezei, și prevenirea accidentelor și reducerea zgomotului, inspirate din bune practici europene”, precizează Comisia Tehnică de Circulație, conform sursei citate.
Controale în desfășurare, sancțiuni aplicate
Poliția rutieră și autoritățile locale au început deja verificările în zonele cu restricții.
Au fost aplicate primele amenzi pentru șoferii care nu respectă limita de 30 km/h.
Autoritățile avertizează că măsura nu este simbolică, iar monitorizarea va continua, iar șoferii sunt sfătuiți să acorde atenție noilor semnalizări rutiere și să circule cu prudență.
Foto: g4media.ro