Kaia 930 x 120

masini_vanzare

Volumul vânzărilor de autovehicule noi a scăzut în ţară. Stăm, însă, bine la export!

Volumul vânzărilor de autovehicule noi pe piaţa din România a scăzut în primele zece luni ale anului cu 9,8%, din care 8,3% numai la autoturisme, în comparaţie cu aceeaşi perioadă din 2012. Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile a făcut astăzi publice şi datele privind vânzările pe modele şi mărci.

Conform APIA, vânzările de autoturisme din producţia naţională – de la Mioveni şi Craiova –  au înregistrat în ultimele patru luni (iulie-octombrie) creşteri importante faţă de anul anterior, lucru care face ca la 10 luni acestea să ajungă pe pozitiv (+8,5%) comparativ cu vânzările mărcilor din import, care rămân în zona negativă. Problema este că aceste maşini se vând mai mult peste hotare, la intern preferându-se maşini second hand.

În ceea ce priveşte producţia naţională, cu un volum total de 339.166 de unităţi fabricate în primele zece luni, se înregistrează o creştere de 21,9% faţă de anul 2012. Volumele cele mai mari le-au înregistrat Dacia Duster (99.299 de unităţi), Dacia Sandero (95.420 de unităţi), Dacia Logan (70.693 de unităţi) şi Ford B-MAX (62.690 de unităţi).

La export s-a consemnat în primele zece luni un volum de 302.184 de unităţi (+12,2% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2012). Cel mai exportat model a rămas Dacia Duster (98.878 de unităţi), urmat de Sandero (94.750 de unităţi) şi Ford B-MAX (62.696 de unităţi).

La autoturisme, topul vânzărilor pe mărci este condus de Dacia, cu 18.518 unităţi vândute (33,4% din total). Pe locurile următoare se clasează Volkswagen (6.204 unităţi/11,2%), Skoda (4.393 de unităţi/7,9%), Renault (3.232 de unităţi/5,8%), Ford (2.951 de unităţi/5,3%) şi Opel (2.292 de unităţi/4,1%), conform Capital.

Eurial 555 x222
570×90 MAIA