- Publicat de: Ionela Iordachita
- 23-09-2022, ora 8:44
- Știri
Clienții unei importante bănci ar putea rămâne fără bani în cont!
Una dintre cele mai importante bănci din România a transmis joi, 22 septembrie, un avertisment clienților săi.
Citiți și: Anunț important pentru clienții ING! Se aplică de la 1 ianuarieConcret, este vorba despre mai multe tentative de fraudă apărute în ultima perioadă. Oamenii pot rămâne fără bani pe card în câteva secunde.
Reprezentanții ING spun că metoda frauduloasă se numește ”phishing” și vizează orice persoană, prin diferite metode și canale.
Citiți și: Fraude pe Facebook!„Există oameni care îți aruncă o momeală cu scopul de a-ți fura datele și în cele din urmă, banii, iar acest lucru se întâmplă prin diferite mijloace: de la e-mail, SMS, contactare directă în Social Media, până la apeluri telefonice în numele ING sau al unei instituții”, explică cei de la ING.
La ce trebuie să fiți atenți
Oficialii ING precizează că, de cele mai multe ori, infractorii se folosesc de contexte reale. De exemplu, dacă ai publicat anunțuri de vânzare-cumpărare pe site-uri dedicate, persoanele rău-intenţionate te contactează și îți cer datele cardului ca să finalizați tranzacția.
„Te rugăm să ai grijă și să nu îi oferi datele cardului și nici să nu îți introduci datele cardului pe site-uri pe care astfel de persoane ți le trimit, existând riscul ca acele site-uri să fie clone false care extrag datele cardului.
Totodată, poți fi sunat de către o persoană care pretinde că este angajat ING, ca să oferi datele cardului pentru transferuri într-un seif al băncii sau ca să îți deblocheze contul sau cardul bancar”, mai spun reprezentanții băncii.
Dacă s-a întâmplat să oferi datele cardului ca să încasezi sume de bani sau ca să ți se deblocheze conturile, blochează imediat cardul în Home Bank și anunță cât de repede posibil banca, precizează ING.
Foto descriptiv