New Profesional Consult 930 x 122

drepturi ale consumatorului

Lege nouă pentru români! Vizează magazinele Lidl, Kaufland, Dedeman

În ceea ce privește abuzurilor comercianților de pe piața din România, atât în perioada garanției, cât și post-garanție, autoritățile române au introdus noi drepturi ale consumatorului.

Acestea sunt valabile pentru persoanele care cumpără ceva de la Lidl, Kaufland, Dedeman și orice alt magazin de la noi din țară.

Schimbările legislative vizează, în premieră, produsele sau serviciile digitale.

Începând cu sfârșitul lunii mai, consumatorii din România se vor bucura de o serie de drepturi noi foarte similare cu cele care sunt obligatorii pe perioada garanției.

Concret, cumpărătorii vor putea cere mai ușor repararea, înlocuirea și reducerea prețului unui produs sau serviciu, pe motivele mai sus menționate.

CE SPUNE LEGEA ACUM

La momentul de față, practicile înșelătoare sau agresive ale comercianților fac subiectului legii nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte.

În baza acelui document, poți obține restituirea banilor pe produsul sau serviciul respectiv.

Din 28 mai, însă, legea 363 va suferi mai multe modificări importante, în conformitate cu ordonanța 58/2022 publicată vineri în Monitorul Oficial.

În consecință, vei avea la dispoziție două noi categorii de măsuri de remediere pentru consumatorii afectați de practicile înșelătoare sau agresive.

„Consumatorii afectaţi de practicile comerciale incorecte au dreptul la măsuri de remediere pentru a se elimina toate efectele respectivelor practici incorecte, fără costuri, după cum urmează:

a) înlocuirea, reducerea preţului sau încetarea contractului şi restituirea contravalorii produsului sau serviciului, după caz;

b) despăgubiri pentru prejudiciul suferit de consumator;

c) în cazul în care se constată deficienţe în primele 30 de zile de la achiziţia produsului sau serviciului, se dispune direct înlocuirea acestora”, se arată în documentul care a fost deja publicat în monitorul oficial și urmează să-și facă simțite efectele înainte de finele acestei luni. 

În consecință, indiferent dacă vorbim de un produs real sau unul în format digital, virtual, consumatorii vor putea să ceară înlocuirea, reducerea prețului sau chiar restituirea banilor.

Sursă: Playtech.ro

Foto descriptiv: Playtech.ro

555 X 222 CUMPANA 2

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

570 X 90 POSADA 3