- Publicat de: admin
- 14-06-2012, ora 21:27
- Concerte / party
Bartok, Enescu si pianistul Boldizsar
În seara aceasta am revăzut orchestra Filarmonicii după o pauză de multiple recitaluri.
Programul a fost tematic şi a fost bine că a urmat recitalului lui Horia Mihail care a avut în program Dansurile româneştiale lui Bartok. De această dată programul cuprindea şi numele acestor dansuri:
I Jocul cu bâta
II Brâul
III Pe loc
IV Buciumeana
V Poargă românească
VI Mărunţel.
Şi acum trebuie să reiau povestea cu dirijorul indian din Siena căruia i-am tradus titlurile, doar că m-am blocat la poargă. Astă seară m-a luminat prietenul meu doctorul Radu Vişinescu. Este vorba de strămoşeasca poarcă unde se joacă un fel de base ball românesc.
Frumuseţea pieselor este mai bine redată de orchestra care are o multitudine de sunete faţă de pian.
A urmat Concertul nr. 3 pentru pian şi orchestră de Bela Bartok. Este o piesă deosebită interpretată cu măiestrie de maestrul pianului Csiky Boldizsar. În concertul extrem de dificil pentru pianist după cum mărturisea maestrul Boldizsar am recunoscut şi teme româneşti şi maghiare, iar experţii vorbesc de influenţe wagneriene. Este unul dintre cele mai frumoase concerte pentru pian şi orchestră audiate.
În final am audiat în interpretarea orchestrei conduse de Alexandru Ganea Suita I în do major pentru orchestră de George Enescu. Acestă piesă continuă motivele folclorice româneşti. Orchestra a răspuns bine la comenzile dirijorului şi am încheiat o seară muzicală reuşită.
Comentariiile care conțin cuvinte injurioase/jignitoare și/sau acuzații, nu vor fi publicate pe site. Mai mult decât atât, cei care încalcă aceste reguli minime, vor fi blocați pe site și nu vor mai putea accesa publicația online ePitești.ro. Vă mulțumim pentru înțelegere!