New Profesional Consult 930 x 122

consultant-suit_81d3cf83e3

Cum te îmbraci la întâlnirile de afaceri: în bleu sau în alb?

Ținuta, atitudinea și comunicarea sunt esențiale la o întâlnire de afaceri. Astăzi, mai mult ca oricând, companiile îşi trimit angajații la training ca să învețe bunele maniere în business și să le exerseze. Știați că atunci când te întâlnești prima oară cu un partener de afaceri trebuie să porți o cămașă bleu? Astfel, interlocutorul se va concentra pe ceea ce spui, tocmai pentru că acea culoare impune atenție. „În vânzări, la prima întâlnire, în care se creează o empatie între parteneri, vânzătorul trebuie să se îmbrace astfel pentru a câștiga încrederea interlocutorului.

La a doua întâlnire cu aceeași persoană însă, cămașa trebuie să fie albă, pentru ca interlocutorul să-și mute atenția pe ceea ce vinde respectivul”, spune Josie Maran, directorul departamentului de training al companiei Maran Consulting și organizator al workshopului ROGVAIV. Acest program pune în legătură semnificația culorilor cu lumea afacerilor prin aplicații practice derivate din influența spectrului cromatic asupra activității firmei.

Regulile de mai sus se aplică pentru angajații de gen masculin. Femeile, în schimb, trebuie să evite maroul, întrucât în nicio ținută de business această culoare nu-și are locul. Conștient, se pare, de acest lucru, codul vestimentar impus de multe bănci angajaților lor interzice costumele maro. Un alt exemplu: culoarea roșie sugerează provocarea, acțiunea, autonomia, elemente care, în limbaj de business, se traduc prin administrarea timpului, provocare, stil personal de acțiune.

Să ne amintim și de-acum celebrul violet, semnificând putere, ceea ce i-a determinat pe politicienii noștri să-și revadă vestimentația, astfel încât această culoare să nu le lipsească din garderobă. Pentru mulți dintre noi, aceste lucruri pot să nu prezinte o importanță specială. Dar companiile ai căror angajați lucrează direct cu clienții se arată interesate de programele de training de inspirație cromatică, mai ales că, la finalul pregătirii, angajații primesc o evaluare personală în urma unor chestionare, teste și exerciții de grup sau individuale.

Rapid, eficient, esențializat

În 2010, multe companii și-au anulat bugetul de pregătire profesională. Altele l-au redus cu până la 30%. Toate însă realizează că angajații lor au nevoie de pregătire. „Nu se mai fac traininguri de mare anvergură. Companiile vor cursuri de durată mai scurtă, cu tematică bine definită”, precizează Josie Maran, explicând nevoia companiilor de programe de training care să acopere lucrurile esențiale pe care angajații trebuie să le știe: „Un curs care prezintă regulile de bună purtare și orientare în business, acoperind noțiunile de bază ale comunicării, ale negocierii, ale managementului timpului și ale lea­dershipului.

Un astfel de workshop te ajută, ca angajat, să te organizezi mai bine”, adaugă Josie Maran. Potrivit acesteia, aproape toate locurile disponibile la ­workshopul din februarie au fost ocupate. Deși companiile sunt primele care-și înscriu angajații la astfel de traininguri, există solicitări individuale, mai ales ale tinerilor care abia intră în contact cu mediul de afaceri. Participarea la un astfel de curs, organizat de-a lungul a trei zile, costă 150 de euro.

Nu se mai fac traininguri de mare anvergură. Companiile vor cursuri de durată mai scurtă, cu tematică bine definită.

Josie Maran, director, Maran Consulting

150 de euro este taxa de participare la un training în cadrul programului ROGVAIV. Durata este de trei zile, cu ședințe de trei ore zilnic.

Sursa: capital.ro

555 X 222 POSADA 2

Comentarii

Comentariiile care conțin cuvinte injurioase/jignitoare și/sau acuzații, nu vor fi publicate pe site. Mai mult decât atât, cei care încalcă aceste reguli minime, vor fi blocați pe site și nu vor mai putea accesa publicația online ePitești.ro. Vă mulțumim pentru înțelegere!

New Profesional Consult 570×90