- Publicat de: Madalina Iordachita
- 23-03-2022, ora 12:15
- Știri
Pitești: Noi decizii cu privire la traficul din oraș. Parcări desființate și alte schimbări
Primăria Municipiului Pitești anunță că, în ședința Comisiei de sistematizare a circulației rutiere și pietonale, organizată marți, 22 martie 2022, au fost analizate și avizate următoarele propuneri:
Citiți și: Povestea care a adus bucurie și magie în Pitești!– Resistematizarea parcării aferente Bd. Republicii, de pe tronsonul cuprins între intersecția cu strada Tudor Vladimirescu și până la stația de autobuz, în sensul că autovehiculele să nu mai parcheze în spic, ci longitudinal, creându-se astfel o a treia banda de circulație pe direcția spre centru;
Se avizează desființarea tuturor locurilor de parcare și montarea indicatoarelor cu „Oprirea interzisă”.
Citiți și: Proiecție memorabilă la Pitești: Detalii inedite despre bijuteria cinematografică a României– Instituirea sensului unic de circulație pe aleea carosabilă din spatele blocului A4 de pe strada Dacia, cu circulație auto dinspre parcarea dintre blocurilor A4 și A4a;
– Amplasarea unui indicator cu semnificația „Cedează trecerea” la ieșirea de pe aleea carosabilă dintre blocurile 18 și 18bis, către Bd. Libertății;
– Amplasarea de indicatoare rutiere cu semnificația „Oprirea interzisă” pe carosabilul Bd Eroilor, pe tronsonul cuprins între intersecțiile cu strada Banat și strada Nicolae Dobrin, pe ambele sensuri de circulație;
– Amplasarea de indicatoare cu semnificația „Accesul interzis”, cu plăcuță adițională „Cu excepția riveranilor”, pe aleea carosabilă care se înfundă, dintre imobilele 46 și 48 de pe strada Egalității, vizavi de stația de carburanți Celly;
– Instituirea sensului unic de circulație pe aleea carosabilă care face legătura între strada Smârdan și parcarea de la Poșta Craiovei, prin spatele fostului restaurant „Negoiu”, cu circulație dinspre strada Smârdan;
Propunerile care au fost respinse de Comisie în cadrul ședinței sunt:
– Analiza mutării trecerii pentru pietoni de pe carosabilul străzii Ion Minulescu, dintre blocurile C11 și B12, pe o altă locație sau amplasarea de limitatoare de viteză înaintea acesteia;
– Instituirea sensului unic de circulație pe strada Episcop Grigorie Leu, pe tronsonul cuprins între intersecțiile cu strada Nicolae Labiș, în așa fel încât ulterior să se poată crea locuri de parcare pe una dintre laturi;
– Amplasarea unui limitator de viteză pe carosabilul străzii Banat, în fața scării G a blocului B16, înainte de intersecția cu strada Andrei Mureșanu;
– În adresa 14483/15.03.2022, se solicită rediscutarea punctului nr. 1 de pe ordinea de zi a ședinței din data de 08.03.2022, pentru obținerea avizului comisiei de circulație pentru elaborarea Planului Urbanistic Zonal în vederea realizării proiectului „Construire complex comercial”, situat în municipiul Pitești, Bd. Nicolae Bălcescu, nr. 180A și 180B, cu privire la racordarea la rețeaua de căi de comunicație. Astfel, accesul auto la parcarea complexului comercial înspre/dinspre Bd Nicolae Bălcescu se propune a se face prin trei puncte: unul de intrare, unul de ieșire și unul de intrare/ieșire;
– Instituirea sensului unic de circulație pe strada Popa Șapcă, pe tronsonul cuprins între intersecțiile cu străzile Crinului și 9 Mai, cu circulație dinspre strada Crinului;
– Amplasarea a trei limitatoare de viteză pe carosabilul străzii Gheorghe Doja, în dreptul blocurilor 4A, 6A și 8A;
– În adresa 15805/22.03.2022, se solicită avizul comisiei de circulație pentru aprobarea Planului Urbanistic Zonal cu privire la racordarea la rețeaua de căi de comunicație a proiectului „Construire centru comercial, gospodărie de apă, împrejmuire, amenajare parcare, amenajare acces auto și pietonal, amplasare mijloace publicitare, montare post de transformare și organizare de șantier”, situat în municipiul Pitești, Calea Craiovei, nr. 156, conform Certificatului de urbanism nr. 1058/31.08.2021. Astfel, accesul auto la parcarea complexului comercial înspre/dinspre Calea Craiovei se propune a se face printr-un punct de intrare și un punct de ieșire, acesta din urmă cu posibilitatea virării atât către dreapta (spre comuna Bradu), cât și spre stânga (către Centru), conform planurilor prezentate.
Foto principal: descriptiv