NOR CURIER 930X122

transport public pitești

Piteștiul, primii pași către un smart city. Investiție de peste 5.200.000 €

Astăzi, 4 august, de la ora 15:00, Consiliului Local Pitești se întâlnește într-o ședință extraordinară .

Citiți și: Oficial! Se modernizează și se extinde reţeaua de transport public în Piteşti

Printre cele 19 puncte de pe ordinea de zi se află și un proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de fezabilitate pentru obiectivul ”Modernizarea infrastructurii de transport public local de călători și creșterea atractivității transportului nemotorizat – Integrarea sistemului de e-tiketing pentru transportul public de călători și implementarea de panouri informative în timp real în autobuze pentru a oferi informații de călătorie în timpul acesteia”.

Devizul general actualizat aferent obiectivului de investiții se ridică la o valoare totală estimată de 26.251.324,78 de lei, inclusiv T.V.A, adică aproximativ 5.250.264,956 € (la un curs de 1 euro = 5 lei).

Acest proiect este finanțat din sume alocate în cadrul Programului Operațional Regional 2014-2020, Axa Prioritara 4, Obiectivul Specific – Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă.

Municipiul Pitești intenționează să realizeze îmbunătățirea transportului public și îmbunătățirea siguranței cetățenilor în spațiul public, precum și implementarea unui sistem modern de e-Ticketing.

Astfel, noul sistem va acoperi întregul transport public local, aducându-le cetățenilor un plus de confort în utilizarea acestuia.

CE PRESUPUNE ACEST PROIECT

Informațiile ce vor fi disponibile on-line și în stațiile transportului în comun vor fi în timp real, ceea ce va duce la o programare eficientă a călătoriilor în interiorul orașului, fără pierderi de timp cu așteptarea mijloacelor de transport în comun în stații.

Achiziționarea și utilizarea biletelor și abonamentelor de călătorie va fi ușoară și la îndemână tuturor călătorilor, care vor avea la dispoziție carduri inteligente pentru călători, automate de emitere a cardurilor, aparate de validare a călătoriei în interiorul vehiculelor de transport public și echipamente de control.

Validarea călătoriei se va face la bordul autovehiculului de transport public. La îmbarcare pasagerii vor trece cardul prin fața dispozitivului de validare pentru autentificarea dreptului de călătorie. Sistemul de Back Office va manageria toate plățile pentru întregul sistem detaxare și va monitoriza componenta de securitate și control.

Printre beneficiile generale ale implementării unui serviciu modern de transport public local se numără următoarele:

– Transport public civilizat, exact, eficient si atractiv pentru din ce in ce mai mulți calatori;

– Creșterea și protecția încasărilor serviciului prin reducerea fraudei interne și externe;

– Eficientizarea activităților și procedurilor comerciale interne;

– Informarea permanenta a calatorilor cu ajutorul panourilor de afișaj;

– Posibilitate de cumpărare bilete indiferent de oră, datorită sistemelor automate;

– Creșterea atractivității transportului public cu fidelizarea călătorilor existenți și atragerea de noi categorii.

Foto descriptiv

 

555 X 222 CAPRA

Comentarii

Un comentariu

  • Stefan spune:

    SmartRahat! De câțiva ani tot aud de smartcity, autobuz electrice, stații moderne… Circulați pe linia 8 cu AG 23 MUN (acum pe traseu) și o sa vă întrebați dacă acest mijloc de transport respectă un minim de normele europene, că tot ne lăudăm toată ziua cu UE. Nu se pune problema dacă acest autobuz are AC ci dacă are frane și nu risca sa se rupă ceva la fiecare curbă.

Comentariiile care conțin cuvinte injurioase/jignitoare și/sau acuzații, nu vor fi publicate pe site. Mai mult decât atât, cei care încalcă aceste reguli minime, vor fi blocați pe site și nu vor mai putea accesa publicația online ePitești.ro. Vă mulțumim pentru înțelegere!

NOR EXPRES 570×90