New Profesional Consult 930 x 122

Eticheta

CUM DESCIFREZI CORECT ETICHETA UNUI PRODUS ALIMENTAR

Dacă urmăreşti să ai o alimentaţie echilibrată este bine să-ţi creezi un obicei din a citi eticheta nutriţională a produselor pe care le cumperi.

Citiți și: MII DE LOCURI DE MUNCĂ VACANTE

Astfel vei ştii cu exactitate ce conţin şi vei reuşi să faci alegerile cele mai bune pentru tine. Iată cele mai bune sfaturi ca să înţelegi ce conţine un produs:

Valoarea energetică

Citiți și: CNAS: ÎN ATENȚIA POSESORILOR DE CARDURI DE SĂNĂTATE

Reprezintă numărul de calorii pe care ni-l aduce produsul respectiv. Este exprimată în două unităţi de măsură: kJ (kilojouli) şi kcal (kcalorii). De interes pentru noi sunt doar kcaloriile (caloriile). Caloriile (kcal) sunt prezentate, de obicei, pentru 100 g de produs sau per porţie. În plus, pentru a fi mai uşor vizibilă, informaţia este repetată pe faţa ambalajului, sub forma unei casete în care sunt înscrise: valoarea energetică pentru o porţie de produs, dar şi contribuţia unei porţii  la necesarul caloric pentru o zi (apreciat ca fiind 2000 kcal/zi).


Cantitatea şi calitatea grăsimilor dintr-un aliment

În informaţiile nutriţionale găseşti înscrisă cantitatea totală de grăsimi exprimată, de obicei, în grame (100 g de produs), dar şi tipurile de grăsimi care o compun, respectiv cantitatea din fiecare tip. Grăsimile saturate (acizii graşi saturaţi) sunt grăsimile care determină creşterea colesterolului rău (LDL), dacă sunt consumate în exces; într-o alimentaţie echilibrată, cantitatea maximă de grăsimi saturate consumată într-o zi nu trebuie să depăşească 20 g.

Conţinutul de sare

Este o altă informaţie importantă de care trebuie să ţinem cont. Un consum crescut de sare duce la hipertensiune arterială, factor de risc important pentru boala cardiovasculară.


Conţinutul de zahăr

Este menţionat în tabelul nutriţional sub forma „zaharuri” şi reprezintă conţinutul total de zaharuri din aliment, inclusiv zahărul care provine din fructe (fructoză). Cantitatea totală de zaharuri nu trebuie să depăşească 90 g/zi şi este bine ca cea mai mare parte din aceasta să provină din fructe, în detrimentul zahărului adăugat sau al dulciurilor concentrate.

Prezenţa grăsimilor trans artificiale

Este unul dintre subiectele cele mai discutate în ultima vreme, dat fiind noua directivă FDA (Administraţia Americană Pentru Alimente şi Medicamente) care a impus industriei alimentare din SUA un termen de 3 ani pentru a elimina aceste grăsimi rele din produse.

(Sursă şi foto: eva.ro)

New Profesional Consult-555×222
[570x90px]-ePitesti–Destinatia-ideala-pentru-shopping

Dacă vrei publicitate pe ePitesti.ro trimite mesaj la 0733 797 066 sau un email la redactie@epitesti.ro și te contactăm noi.

Trimite-ne știrea ta pe whatsapp la
0733 797 066


Continuând să utilizați site-ul epitesti.ro, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Aflați mai multe informații

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close