930 x122 grota rece

elevi

elevi_scoala

Elevii nu pot avea mai mult de 5 absențe pe lună la orele remediale

Elevii nu pot avea mai mult de 5 absențe pe lună, la orele remediale și pot face aceste ore în alte școli decât cele în care învață, potrivit Ordinului de ministru nr 3.300/2021, publicat miercuri în Monitorul Oficial, conform Edupedu.ro.

Citiți și: Veste de ultimă oră pentru toți elevii din România. Decizie neașteptată

Sunt eligibili pentru a participa orele remediale din program „elevii până la clasa a VIII-a inclusiv, aflați în risc de părăsire timpurie a școlii și/sau în risc ori în situație de eșec școlar, în special elevii care nu au avut acces sau au avut acces deficitar la activitățile educaționale desfășurate prin intermediul tehnologiei și al internetului, precum și elevii aparținând grupurilor vulnerabile, cum ar fi elevi romi, elevi din mediul rural, elevi cu dizabilități și elevi din comunitățile dezavantajate economic, care îndeplinesc criteriile de eligibilitate menționate mai jos.

Pentru participarea la Programul național pilot de tip „Școală după școală“, prevăzut la art. 1, elevii trebuie să îndeplinească cel puțin unul dintre următoarele criterii de eligibilitate:

Citiți și: Argeș. Elevi de la „Brătianu” au mers la închisoare

a) elevul nu a avut acces sau a avut acces deficitar la activitățile educaționale desfășurate prin intermediul tehnologiei și al internetului, întrucât nu dispune de echipamente informatice proprii sau nu beneficiază de conexiune/conexiune fiabilă la internet;

b) elevul se află în situație de corigență la sfârșitul semestrului I al anului școlar 2020-2021 sau are situația școlară neîncheiată la cel puțin o disciplină;

c) elevul are nevoie de ore remediale, necesitate dovedită de rezultatele școlare obținute în semestrul anterior sau la evaluarea inițială de la începutul semestrului în derulare.

Pentru a putea demonstra criteriile de eligibilitate, elevii trebui să prezinte „documentele justificative”.

Acestea sunt:

a) pentru elevii care nu au avut acces sau au avut acces deficitar la activitățile educaționale desfășurate prin intermediul tehnologiei și al internetului: listă prezentată de către unitatea de învățământ, pe baza solicitării scrise a părintelui/reprezentantului legal al elevului, care include o declarație pe propria răspundere în acest sens;

b) pentru elevii care se află în situație de corigență la sfârșitul semestrului I al anului școlar 2020-2021 sau au situația neîncheiată la cel puțin o disciplină: lista elevilor corigenți sau cu situația neîncheiată la sfârșitul semestrului precedent prezentată de către unitatea de învățământ;

c) pentru elevii care din alte motive au nevoie de activitate remedială: rezultate școlare/rezultate la evaluarea inițială de la începutul semestrului prezentate de unitatea de învățământ.

„Documentele care dovedesc eligibilitatea elevilor pentru participarea la Programul național pilot de tip „Școala după școală“ se transmit inspectoratului școlar odată cu solicitările de tranșă, iar copii ale acestora se păstrează la nivelul unității de învățământ”, potrivit regulilor din ordinul citat.

Nu toate școlile vor organiza ore remediale, așa că dacă într-o școală în care nu se organizează asemenea cursuri sunt elevi care au nevoie de educație remedială, aceștia vor merge la școlile care organizează.

Eurial 555 x222
570×90 MAIA