Update ora 09:10
,,Primăria Municipiului Piteşti, prin Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor, informează că de astăzi, 5 iunie, cetățenii pot solicita, la ghișee, emiterea Cărții Electronice de Identitate (CEI), un document modern, sigur și aliniat standardelor europene. Primul piteștean care a depus cererea pentru eliberarea noii Cărți Electronice de Identitate (CEI) a fost edilul Cristian Gentea. Opțiunea pentru CEI poate fi exprimată oricând, indiferent de valabilitatea actualului act de identitate.
Cartea Electronică de Identitate vine cu numeroase avantaje:
– Dimensiune standard, similară cardurilor bancare, conform normelor UE;
– Elemente avansate de securitate, care asigură protecție împotriva falsificării și a furtului de identitate;
– Posibilitatea utilizării ca document de călătorie pentru deplasări în statele Uniunii Europene;
– Acces rapid la servicii electronice și posibilitatea utilizării pentru semnătura electronică.
Datele înscrise în Cartea Electronică de Identitate:
– În format tipărit: nume, prenume, cetățenie, data nașterii, sex, imaginea facială, CNP, semnătura olografă.
– În format electronic: toate datele tipărite, la care se adaugă prenumele părinților, domiciliul, impresiunile papilare a două degete ale titularului și certificate digitale pentru autentificare sau semnătură electronică.
Impresiunile papilare înscrise în CEI sunt șterse ireversibil, ulterior, din baza de date a autorității emitente, procedură similară cu cea aplicată în cazul pașaportului electronic.
Pentru informații suplimentare privind data de la care se vor înregistra și solicitări on-line, vă rugăm să urmăriți anunțurile comunicate prin intermediul site-ului și al paginii oficiale de Facebook ale Primăriei Municipiului Pitești.
Știre inițială ora 08:23
Piteștiul face un pas important spre digitalizarea administrației publice locale.
În această dimineață, 5 iunie 2025, primarul Cristian Gentea a fost primul piteștean care a depus cererea pentru eliberarea noii Cărți Electronice de Identitate (CEI), un document modern, cu multiple beneficii pentru cetățeni.
„La prima oră am depus cererea pentru eliberarea noii Cărți Electronice de Identitate. Sunt primul piteștean care face acest pas spre digitalizarea serviciilor publice și creșterea securității datelor personale”, a declarat edilul.
Începând de astăzi, toți piteștenii pot solicita, la cerere, eliberarea CEI. Municipiul Pitești se alătură astfel orașelor din România în care acest document modern este disponibil, după ce emiterea sa a fost lansată, în premieră, în județul Cluj pe 20 martie 2025.
Avantajele noii Cărți Electronice de Identitate:
– Securitate avansată: protecție sporită împotriva falsificării și furtului de identitate;
– Document de călătorie: poate fi folosit pentru deplasări în interiorul Uniunii Europene;
Premieră la Pitești: Buletin digital de azi, 5 iunie! Primarul Gentea a dat startul
– Acces digital: permite utilizarea semnăturii electronice pentru accesarea diverselor servicii online.
Conținutul CEI:
– Format tipărit: nume, prenume, cetățenie, data nașterii, sex, imagine facială, CNP, semnătura olografă;
– Format electronic: toate datele tipărite, plus prenumele părinților, domiciliul, amprentele a două degete și certificate digitale pentru autentificare sau semnătură electronică.
„Îi încurajez pe toți piteștenii să opteze pentru acest nou tip de act de identitate, care aduce multiple beneficii și aliniază orașul nostru la standardele europene”, a transmis primarul Gentea.
Pentru informații privind perioada în care vor începe programările online, cetățenii sunt invitați să acceseze site-ul oficial al Primăriei Pitești sau să contacteze Direcția de Evidență a Persoanelor din cadrul instituției.
Foto: Facebook