EcoMoto 930×122

profesor_elev

Ce modificari vrea Andronescu in Educatie? A inceput cu desfiintarea invatamantului la distanta!

Pitesti. 20 august 2009.
P.S.D. crede ca dezbaterea parlamentara reprezinta singura solutie pentru mult discutatul Cod al Educatiei, astfel incat invatamantul sa nu aiba de suferit. Pana una alta, Ecaterina Andronescu a anuntat ca in urma modificării HG 749/2009, învatamantul la distanta se desfiinteaza integral din toate centrele Universitatii „Spiru Haret”. Iata care sunt cele mai importante propuneri cuprinse in Codul Educatiei.
-Maximum 20 de ore pe saptamana in invatamantul primar, respectiv maxim 30 de ore pe saptamana in invatamantul gimnazial si liceal.
– La evaluarile de la BAC, rezultatul se exprima pentru fiecare elev prin notele obtinute la urmatoarele probe scrise obligatorii:
a.    Proba scrisa la Limba si literatura romana, la Limba si literatura materna – proba comuna pentru elevii care au urmat studiile liceale intr-o limba a minoritatilor nationale;
b. O proba scrisa diferentiata in functie de filiera si profil, dupa cum urmeaza. Matematica – pentru profilul real din filiera teoretica, filiera tehnologica sau, dupa caz, filiera vocationala; Istorie – pentru profilul umanist din filiera teoretica sau, dupa caz, filiera vocationala;
c. O proba scrisa la care elevul poate opta, in conformitate cu filiera, profilul si specializarea urmate, pentru una dintre disciplinele cuprinse in urmatoarele doua pachete: Fizica, Chimie, Biologie sau Informatica; Geografie, Filosofie – Logica, Psihologie – Sociologie sau Economie
– In privinta formarii profesionale a cadrelor didactice:
I. Formare initiala practica a cadrelor didactice – este constituita din doua module: pregatirea practica pedagogica realizata pe durata studiilor si un stagiu practic cu durata de 1 an scolar realizat dupa absolvire intr-o unitate de invatamant, in functia didactica corespunzatoare studiilor, sub indrumarea cadrelor didactice mentori/tutori si a inspectorilor scolari.
Formarea initiala se finalizeaza cu un examen, sustinut numai dupa stagiul practic cu durata de 1 an scolar si organizat astfel:
1) etapa I, eliminatorie – este realizata de catre inspectoratele scolare la finalizarea stagiului practic de 1 an scolar
2) etapa a II-a, finala – este realizata de institutii de invatamant superior si consta dintr-o examinare scrisa din specialitate, psihopedagogie si metodica.
II. Intregul proces de formare continua este fundamentat pe competente profesionale si este standardizat la nivel national prin introducerea creditelor profesionale transferabile prin care se atesta calitatea, adecvarea si extinderea programelor urmate. Personalul didactic este obligat sa participe periodic la programe de formare continua, astfel incat sa acumuleze la fiecare interval consecutiv de 5 ani, considerat de la data promovarii examenului de definitivare in invatamant, minimum 90 de credite profesionale transferabile. Dintre acestea, cel putin 30 de credite trebuie obtinute prin programe acreditate de Centrul National pentru Formarea Personalului din Invatamantul Preuniversitar. Nerespectarea acestor obligatii de natura profesionala este considerata in Codul Educatiei abatere disciplinara si se supune cercetarii si, dupa caz, sanctionarii.
-Cateva elemente de noutate in reglementarea programelor de studii din ciclurile universitare sunt:
-Inlocuirea formei de invatamant „la distanta” cu forma „la distanta cu frecventa redusa”.
-Redefinirea studiilor post-universitare:
a. Introducerea studiilor post-doctorale ca forma de continuare a studiilor doctorale;
-Cresterea transparentei si responsabilitatii in promovarea si derularea programelor de studii la nivel national prin:
a. Introducerea Registrul Matricol Unic, baza de date electronica in care sunt inregistrati toti studentii din institutiile de invatamant superior de stat, particulare sau confesionale, impreuna cu programele de studii acreditate sau autorizate sa functioneze provizoriu la care sunt inmatriculati.
-Pentru sprijinirea excelentei la nivel institutional sunt reglementate:
a. obligatia ca institutiile care isi asuma orientarea spre excelenta sa publice pe site-ul web informatiile necesare evaluarii lor in cadrul clasamentelor internationale consacrate, precum si dinamica indicatorilor aferenti;
b. posibilitatea ca M.E.C.I. sa initieze infiintarea ca institutie de stat singur sau in colaborare cu alte institutii guvernamentale, sau in parteneriat public-privat, structuri institutionale nationale dedicate excelentei in domeniul educatiei, cercetarii stiintifice, creatiei artistice si performantei sportive.
– Pentru sprijinirea studentilor si elevilor supradotati si talentati sunt prevazute:
a. rute educationale flexibile, care permit accelerarea parcursului scolar sau universitar sau chiar recunoasterea unor etape fara parcurgerea acestora;
b. pregatirea in medii de formare speciale: clase, grupe, colective de cercetare infiintate pe langa institutii de invatamant superior, de cercetare stiintifica si creatie, de performanta sportiva, dupa caz, care au dovedit anterior un potential de excelenta internationala;
c. completarea formarii lor in universitati si centre internationale de cercetare stiintifica/ creatie artistica/ performanta sportiva;
– Formele de sprijin adresate tinerelor cadre didactice si cercetatori se refera preponderent la posibilitatea de acordare a unor granturi pentru cercetare sau mobilitati la universitati de prestigiu din strainatate.
Infiintarea Comisiei nationale pentru evaluarea si validarea excelentei in invatamant.
-Schimbarile in managementul institutiilor de invatamant superior: S-a introdus obligativitatea ca in senat sa fie reprezentate toate functiile didactice in procente reglementate prin Carta universitara.
– S-a introdus ca obligatorie existenta unui organism consultativ la nivelul institutiei de invatamant superior, format din reprezentanti ai universitatii precum si din reprezentanti ai mediului socio-economic si academic extern. 
– Modificari referitoare la functiile didactice: eliminarea functiei de preparator si introducerea functiei de profesor conducator de doctorat, independent de cea de profesor. Aceasta functie se poate dobandi dupa 3 ani de la cea de profesor prin evaluare si atestare CNATDCU, evaluare care se repeta la fiecare 5 ani pentru mentinerea acestei functii. Calitatea de profesor conducator de doctorat da dreptul la prelungirea varstei de pensionare la 70 de ani si deschide calea pentru titlul de profesor consultant (avantaje de care nu se bucura un profesor).

[555x222px]KV_WinterSale_epitesti

Comentarii

Comentariiile care conțin cuvinte injurioase/jignitoare și/sau acuzații, nu vor fi publicate pe site. Mai mult decât atât, cei care încalcă aceste reguli minime, vor fi blocați pe site și nu vor mai putea accesa publicația online ePitești.ro. Vă mulțumim pentru înțelegere!

New Profesional Consult 570×90