- Publicat de: ePitești
- 3-12-2018, ora 12:26
- Știri
DECIZIE PENTRU EXPRESUL PITEȘTI-CRAIOVA. CNAIR: REȚEA DE PODURI, PASAJE, NODURI RUTIERE
Decizie pentru expresul Pitești-Craiova. CNAIR: Rețea de poduri, pasaje, noduri rutiere.
Citiți și: Povestea care a adus bucurie și magie în Pitești!Directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Narcis Neaga, a semnat astăzi, în Craiova, primele 3 contracte pentru proiectarea și execuția a 3 loturi ale viitorului drum expres Craiova-Pitești. “Cele 3 contracte semnate sunt aferente următoarelor tronsoane ale drumului expres Craiova-Pitești:
Tronsonul 1 (17,7 km) se întinde între km 0+000 și km 17+700 și are ca punct de început desprinderea din varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova (unde este prevăzută amenajarea unui nod rutier), iar ca punct final limita județului Dolj cu Olt. Acest tronson traversează teritoriile administrative ale următoarelor localități: Craiova, Ghercești, Pielești și Robănești.
Citiți și: Argeș. Un nou drum județean va fi modernizatSpecificații tehnice
-Lungime: 17,7 km, dintre care 10,165 de km sunt situați pe curbe, ceea ce reprezintă 57% din traseu.
-Viteza de proiectare: 120 de km/h.
-Partea carosabilă: 2 x 7 metri.
-Benzi de încadrare: 4 x 0,5 metri.
-Acostamente: 2 x 1,5 metri.
-Spațiu median: 3 metri.
-Platformă: 22 de metri.
-Noduri rutiere: km 0+000 – intersecția cu DN65F – Centura Nord Craiova km 1+400 – intersecția cu DC4 – Craiova Vest.
Principalele poduri și pasaje
-pasaj la DN65 F la nod rutier Centura Nord Craiova – lungime 108 m.
-pasaj la DC4 la nod rutier Craiova Vest – lungime 78 m.
-pod la km 3+635 peste Valea Ursoaia – lungime 54 m.
-pod la km 6+410 peste pârâul Teslui – lungime 78 m.
-pod la km 7+120 peste DJ 641 – lungime 42 m.
-pod la km 12+385 peste Valea Langă – lungime 42 m.
-pod la km 15+700 – lungime 120 m.
-pasaj la km 16+200 peste calea ferată 101 – lungime 78 m.
-pasaj la km 16+640 peste DN 65 – lungime 78 m.
Parcare de scurtă durată la km 14+190.
Operatorul economic care va realiza proiectarea și execuția Tronsonului 1 este TIRRENA SCAVI S.p.A. (Italia). Valoarea contractului este de 358.179.480,69 de lei fără TVA, echivalentul a 76 de milioane de euro fără TVA, având un cost/km de 4,3 milioane de euro fără TVA.
Tronsonul 2 (39,85 de km), format din două loturi, se întinde între km 17+700 și km 57+550 și are ca punct de început limita dintre județele Dolj și Olt, iar ca punct final în apropierea municipiului Slatina, la intersecția cu DN 65B în zona localității Valea Mare. Acesta traversează teritoriile administrative ale localităților Balș, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Milcov, Slatina și Valea Mare.
Lotul 1 (18,5 km) – Varianta de ocolire BALȘ – se întinde între km 17+700 și km 36+200. Acesta traversează teritoriile administrative ale următoarelor localități: Balș, Bârza și Piatra Olt.
Lotul 2 (21,35 de km) – Varianta de ocolire SLATINA – se întinde intre km 36+200 și km 57+550. Acesta traversează teritoriile administrative ale următoarelor localități: Slătioara, Ulmi, Milcov, Slatina și Valea Mare.
Prin execuția Lotului 1 se va realiza decongestionarea traficului de pe raza localității Balș, iar prin execuția Lotului 2 se va realiza decongestionarea traficului de pe raza localității Slatina, prin redirecționarea traficului greu în afara acestor localități.
Specificații tehnice Tronsonul 2 – Lotul 1
-Lungime: 18,5 km.
-Viteza de proiectare: 120 de km/h.
-Partea carosabilă: 2 x 7 metri.
-Benzi de încadrare: 4 x 0,5 metri.
-Acostamente: 2 x 1,5 metri.
-Spațiu median: 3 metri.
-Platformă: 22 de metri.
Noduri rutiere: km 19+370 – DN65 Balș Vest km 27+630 DJ 644 Bârza Nord km 35+685 – intersecția cu DC13 – Piatra Olt Nord-Vest.
Principalele poduri și pasaje
-pod la km 22+410 peste râul Olteț – lungime 550 m.
-pod la km 24+260 peste pârâul Gengea – lungime 30 m.
-pasaj la km 26+235 peste calea ferată 101 – lungime 135 m.
-pod la km 30+015 peste pârâul Birlui – lungime 405 m.
-pasaj la km 19+870 peste DC 154A – lungime 78 m.
-pasaj la km 19+370 peste DN65 la nod rutier Balș Vest – lungime 78 m.
-pasaj la km 27+630 peste DJ 644 la nod rutier Bârza Nord – lungime 78 m.
-pasaj la km 35+685 peste DC13 – Piatra Olt Nord – Vest – lungime 78 m.
Parcări: la km 29+450 stânga și dreapta.
Operatorul economic care va realiza proiectarea și execuția Tronsonului 2 – Lotul 1 este Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Consitrans SRL (România). Valoarea contractului este de 661.452.009,54 de lei fără TVA, echivalentul a 141 de milioane de euro fără TVA, având un cost/km de 7,6 milioane de euro fără TVA.
Specificații tehnice Tronsonul 2 – Lotul 2
-Lungime: 21,35 de km.
-Viteza de proiectare: 120 de km/h.
-Partea carosabilă: 2 x 7 metri.
-Benzi de încadrare: 4 x 0,5 metri.
-Acostamente: 2 x 1,5 metri
-Spatiu median: 3 metri
-Platformă: 22 de metri.
Noduri rutiere: km 50+095 la intersecția cu DJ 546 – Slatina Sud-Est.
Principalele poduri și pasaje
-pod la km 39+220 peste pârâul Coarneș – lungime 40 m.
-pod la km 39+780 peste pârâul Negrișoara – lungime 40 m.
-pod la km 44+510 peste râul Olt – lungime 1.690 m.
-pod la km 47+875 peste pârâul Milcov – lungime 405 m.
-pod la km 48+710 peste calea ferată – lungime 112 m.
-pod la km 52+200 peste DJ 653 – lungime 42 m.
-pod la km 52+490 peste CF 101- lungime 78 m.
Parcări: la km 55+300 stânga și dreapta.
Operatorul economic care va realiza proiectarea și execuția Tronsonului 2 – Lotul 2 este Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Consitrans SRL (România). Valoarea contractului este de 792.189.981,56 de lei fără TVA, echivalentul a 168 de milioane de euro fără TVA, având un cost/km de 7,8 milioane de euro fără TVA.
În conformitate cu prevederile contractuale, durata de realizare a acestor contracte este de 36 de luni, dintre care 12 luni pentru activitatea de proiectare și 24 de luni pentru execuția lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor va fi de 7 ani.
Lungimea totală a drumului expres este de 120 de km, dintre care cele 3 contracte semnate astăzi însumează o lungime de 57,55 de km.
Valoarea totală a celor 3 contracte este de 1.811.821.471,79 de lei fără TVA, aproximativ 385.000.000 de euro fără TVA. Sursa de finanțare: POIM – Fonduri Europene Nerambursabile”, informează CNAIR.