NOR CURIER 930X122

    arpechim_ansamblu

    Rafinăria de la Piteşti este închisă, dar luăm combustibili de „afară”

    Situaţia rafinăriei Arpechim este una în continuare incertă, părând că dărâmarea ei este mai aproape decât salvarea. În acest context, în care capacităţile noi de producţie de la Piteşti au fost închise pe termen nelimitat iar muncitorii sunt cu un picior în şomaj, nevoia de combustibili este mare.

     

    Importurile de benzină şi motorină s-au dublat în volum în intervalul 2007-2011, România ajungând să plătească pe carburanţi făcuţi peste graniţă 1,2 miliarde de euro anul trecut, aproape triplu faţă de nivelul din 2007. Cea mai mare escaladare a importurilor a avut loc începând cu 2010, an din care Arpechim, una dintre rafinăriile controlate de Petrom, a fost trasă pe linie moartă.

    Între timp, un român a ajuns să plătească pe un litru de motorină mai mult decât un luxemburghez, deşi câştigul său net este de opt ori mai mic.

    Acesta nu este însă singurul motiv prin care se explică ascensiunea importurilor de benzină şi motorină pentru că în ciuda închiderii Arpechim în România încă se produc suficienţi carburanţi pentru a acoperi cererea locală.

    Interesele economice ale unor grupuri mai mult sau mai puţin legate de diverse partide au îngropat această industrie, fără să ţină nimeni cont de potenţialul uman şi productiv din ţară. Banul să curgă pentru unii, cum s-ar spune, restul nu contează!

    NOR CURIER 555×222

    Comentarii

    Comentariiile care conțin cuvinte injurioase/jignitoare și/sau acuzații, nu vor fi publicate pe site. Mai mult decât atât, cei care încalcă aceste reguli minime, vor fi blocați pe site și nu vor mai putea accesa publicația online ePitești.ro. Vă mulțumim pentru înțelegere!

    New Profesional Consult 570×90