263 X 587 CUMPANA 1

Vești bune. Mai multe zile la concediu

Zile libere despre care mulți angajați nu știu. Ce drepturi pot solicita

Printr-un proiect de lege ce se află în dezbatere la Senat, autoritățile vor să stabilească o nouă durată a concediului paternal în Codul muncii, potrivit avocatnet.ro.

Astfel, durata standard a acestuia va fi de zece zile lucrătoare, față de doar cinci zile lucrătoare, așa cum este în prezent.

930X122 MAIA
fngcimm BANNER_IULIE 555×222

Concediul paternal trebui acordat de angajatori, la cerere, salariaților ce devin tați, pentru a putea participa efectiv la îngrijirea nou-născutului.

Dacă angajatorii vor refuza să acorde salariaților concediul majorat de 10 zile, atunci vor fi risca amenzi. Acestea sunt cuprinse între 4.000 și 8.000 de lei, potrivit sursei citate.

Angajatorii nu vor putea să dea afară un salariat în timpul în care acesta este în concediu paternal.

De asemenea, ca și în cazul altor tipuri de concedii, drepturile pe care le-a dobândit un salariat anterior acordării concediului paternal se vor menține pe toată durata concediului.

Pentru a se putea aplica, proiectul de lege trebuie să fie adoptat de Parlament, promulgat de președintele țării și publicat în Monitorul oficial.

Foto principal: descriptiv

570×90 LA COCOS
[236x587px]TârgDeJucării_epitesti