- Publicat de: ePitești
- 17-02-2023, ora 20:54
- Știri
Veste proastă pentru Dacia
Veste proastă pentru Dacia
Citiți și: Taxă nouă pentru proprietarii de locuințe și mașiniÎn contextul competiției între uzinele din cadrul grupului Renault pentru alocarea de noi proiecte, coroborată cu declarațiile oficialilor francezi cu privire la apariția, în următorii ani, a două noi produse Dacia, volumul producției devine un factor important de diferențiere, alături, bineînțeles, de calitatea produselor și costurile de asamblare.
Astfel, în timp ce în România au fost produse în 2022, conform Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), 314.228 de autoturisme Dacia, cele două uzine din Maroc au fost asamblate nu mai puțin de 350.018 unități, arată Economica.net.
Citiți și: Dezastru pentru motoarele diesel!Ca și în 2022, Maroc a reușit să asambleze mai multe mașini Dacia decât uzina din România și în anii anteriori. De exemplu, în timp ce la noi erau produse în 2020 259.999 de unități, în statul nord-african erau asamblate 277.474 de unități. La fel și în 2019 cât la Mioveni erau produse 349.528 de mașini, iar în Maroc 394.902 unități.
Depășiți clar la capitolul volum al producției de concurenții marocani, românii se pot mulțumi cu valoarea adăugată mai mare a produselor. Astfel, în timp ce în Maroc sunt, deocamdată, asamblate doar modelele Sandero, Logan și Lodgy, dar până nu demult era produs și Dokker (care acum poartă sigla Renault), uzina de la Mioveni produce Jogger, inclusiv Hybrid, Duster, Sandero Stepway și Logan.
Detalii, AICI
Foto: Arhivă ePitești.ro/Descriptiv