- Publicat de: Andreea Ioana
- 29-12-2024, ora 20:00
- Știri, Știri
Din 2025, nu mai scapi de ANAF! Amenzi uriașe la orizont!
Din 2025, nu mai scapi de ANAF! Amenzi uriașe la orizont!
Citiți și: Atenție cum parcați! Amenda de 1.215 lei, în 2025, pentru această greșealăÎncepând cu 1 ianuarie 2025, firmele de asigurări din România vor fi obligate să raporteze către ANAF datele persoanelor care dețin asigurări de viață sau alte tipuri de asigurări, conform prevederilor Ordonanței de Urgență 125/2024.
Această măsură aliniată Directivei Europene 2010/24/UE este menită să faciliteze recuperarea creanțelor legate de impozite, taxe și alte obligații.
Citiți și: Incredibil ce a făcut un tânăr în trafic! Permis suspendat pe locCe presupune raportarea la ANAF?
Ordonanța obligă companiile de asigurări să transmită semestrial informații către ANAF despre contractele de asigurări încheiate de persoanele fizice rezidente în România.
Lipsa conformării va atrage sancțiuni cuprinse între 20.000 și 100.000 de lei pentru firmele de asigurări care nu respectă prevederile.
Deși legislația actuală interzice poprirea directă asupra asigurărilor de viață, ANAF poate executa sumele transferate din aceste contracte în conturile bancare, unde nu există limitări pentru recuperarea creanțelor.
De ce este necesară măsura?
Ministerul Finanțelor a explicat că ANAF nu are în prezent un mecanism rapid pentru a accesa datele despre asigurările de viață.
Acest proces presupunea până acum solicitări punctuale către Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF).
Ceea ce îngreuna răspunsurile către solicitările autorităților din alte state membre ale Uniunii Europene.
Noua reglementare simplifică acest proces.
Permițându-i ANAF acces direct la datele necesare și îndeplinind cerințele Comisiei Europene în materie de transparență fiscală și asistență reciprocă între state.
Ce trebuie să știe românii cu asigurări?
Românii care dețin asigurări de viață sau alte produse financiare trebuie să fie conștienți că informațiile lor vor fi acum colectate și raportate autorităților fiscale.
Scopul declarat este acela de a preveni evaziunea fiscală și de a asigura transparența.
Însă, acest pas ar putea aduce controverse privind confidențialitatea datelor personale.
Sursa: româniatv.net