930×122 CAPRA 5

cnair

UN NOU TRONSON DIN PITEȘTI – CRAIOVA. PE UNDE VA TRECE

Un nou tronson din Pitești – Craiova. Pe hârtie! Pe unde va trece. Documentația pentru proiectarea și execuția și a celui de al doilea tronson al viitorului drum expres Piteşti – Craiova a fost înaintată ieri, 14 iunie 2017, la ANAP (Agenția Națională pentru Achiziții Publice), pentru validare.

Citiți și: Furia naturii: Vântul răstoarnă camioane pe Autostrada A1! – VIDEO

Demersul este al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Potrivit Companiei, acest tronson este împărţit în două loturi, cuprinse între km 17+700 şi 36+200 și km 36+200 şi 57+550.

Citiți și: Ieri: ,,Se va închide”! Azi e închis! Mâine se deschide!

Cel de al doilea tronson, care urmează să fie construit între limita judeţelor Dolj şi Olt şi limita judeţelor Olt şi Argeş, va traversa teritoriile localităţilor Balş, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Slatina şi Valea Mare.

Valoarea estimată, fără TVA, a tronsonului este de peste 1.476.000.000 de lei.

Amintim că pe 13 iunie CNAIR trimisese la ANAP pentru validare documentația pentru proiectarea și construirea primului tronson al viitorului drum expres Pitești – Craiova, tronson care va traversa teritoriile administrative ale localităților Craiova, Ghercești, Pielești și Robânești. Amănunte, AICI.

Drumul expres Pitești – Craiova va avea o lungime de 121,185 de km și va permite deplasarea cu o viteză de 130 de km/ h, similară celei aferente unei autostrăzi, informează Compania.

Această arteră rutieră va avea, totodată, un profil de 4 benzi de circulație și va beneficia de toate elementele de siguranță specifice unei autostrăzi, conform sursei citate.

Principalul element care va face diferența între acest drum expres și o autostradă este banda de urgență, care în cazul drumului expres este de 1,5 metri, susține CNAIR.

„Acest drum va asigura o conexiune corespunzătoare a zonei de sud-vest a României la Coridorul IV Pan European și va ajuta la corelarea cu proiectele de mare infrastructură deja demarate la nivelul Coridoarelor IV și IX Pan Europene.

Construirea acestui drum expres este importantă inclusiv prin faptul că elimină traficul de tranzit din zonele urbane, facilitează mobilitatea forței de muncă și încurajează dezvoltarea economică a zonei de sud-vest a României.”, transmite Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Pentru construirea acestui drum (inițial anunțat ca autostradă) au fost organizate de-a lungul timpului și proteste de stradă. (Foto: descriptiv) 

Kaia 555×222
570×90 senatori-01 psd