New Profesional Consult 263×587

Mai rapid ca niciodată: De la Pitești pe litoral, direct pe autostradă! A început numărătoarea inversă

Update ora 12:22

Cristian Pistol, director general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a transmis pe pagina sa de Facebook data la care se va putea circula pe cei 18 km ai lotului 3 al A0 Sud:

Eurial 930 x 122 eurial
555*222 supernova

,,Pe data de 15 iunie (2025) se va deschide circulația și pe cei 18 km ai lot 3 al A0 Sud!

Constructorul grec (Aktor) a dat asigurări că pe data de 31 mai va solicita începerea procedurilor de recepție.

Din momententul deschiderii acestui lot se va putea circula pe intregul semi inel sudic al A0 pe o distanță de 51,19 km.

Acest sector va permite practic circulația pe autostradă de la Constanța la Curtea de Argeș în regim de autostradă (A2-A0-A1) și de la Constanța la Craiova (A2-A1-DEx12).”

Știre inițială ora 10:02

Lucrările de lărgire a Centurii Capitalei avansează în zona de sud, pe o porțiune de aproximativ 13 kilometri, unde drumul va fi extins la două benzi pe sens.

În prezent, echipele de muncitori sunt concentrate pe montarea rețelelor de utilități – conducte pentru apă, gaz și curent electric – fără a impune, deocamdată, restricții suplimentare de trafic.

930X122 MAIA
New Profesional Consult-555×222

Zona este deja extrem de aglomerată, cu coloane formate de mașini și TIR-uri în aproape orice moment al zilei.

Stadiul fizic al lucrărilor este de doar 16%, iar autoritățile cer o mobilizare mai bună din partea constructorilor pentru a respecta termenul de finalizare estimat: sfârșitul anului 2026.

Lucrările se desfășoară de-a lungul localităților Jilava, Măgurele, Bragadiru, Clinceni și Domnești – zone care, în ciuda unei dezvoltări accelerate în ultimii ani, dispun de infrastructură rutieră îngustă și învechită.

În maximum câteva săptămâni se va da în trafic lotul 3 pe zona de sud – întregindu-se acest inel.

O parte din traficul de tranzit se va muta pe Autostrada de Centură, iar vechea centură va deveni, practic, un bulevard al Bucureștiului”, a transmis Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

Mai rapid ca niciodată: De la Pitești pe litoral, direct pe autostradă! A început numărătoarea inversă

În paralel, urmează să înceapă și lucrările de lărgire pe segmentul de centură care se intersectează cu Autostrada Soarelui, proiect reluat după aproape 20 de ani de amânări cauzate de falimentul mai multor firme implicate.

Contract nou semnat la Cluj pentru Centura Metropolitană

Tot luni, autoritățile din Cluj-Napoca au semnat un nou contract pentru cel de-al doilea lot al Centurii Metropolitane, cu o lungime totală de 40 de kilometri, din care 23 de kilometri de drum vor fi complet noi.

HerasMed (930 x 122 px)
Eurial 555 x222

Această porțiune va lega orașul de localitățile din jur, inclusiv Florești – cea mai mare comună din țară.

Centura Metropolitană a Clujului este gândită să fluidizeze traficul regional și să reducă presiunea pe drumurile naționale deja aglomerate.

Variante ocolitoare și în Brașov, Comarnic și Bușteni

La Brașov, autoritățile au în plan un nou drum de legătură până la Aeroportul Ghimbav, care va completa varianta ocolitoare existentă de 13 kilometri.

În stațiunile montane, centurile devin o soluție tot mai necesară. Centura Comarnic (6 km) ar urma să fie gata în acest an, oferind o alternativă parțială la traficul infernal de pe DN1.

În schimb, lucrările pentru centura Azuga-Bușteni sunt abia la început.

România investește tot mai mult în infrastructură rutieră ocolitoare, atât în marile aglomerări urbane, cât și în zonele turistice.

Sursă: stirileprotv.ro

New Profesional Consult 930 x 122
555×222  MAIA

[236x587px]TârgDeJucării_epitesti