NOR CURIER 930X122

card de sănătate

Anunț pentru oameni: este valabil pentru toate cardurile de sănătate!

Anunț pentru oameni: este valabil pentru toate cardurile de sănătate!

Citiți și: Toți asigurații trebuie să știe asta despre cardul de sănătate!

Începând cu 26 martie, un nou ordin emis de CNAS (Casa Națională de Asigurări de Sănătate) schimbă regulile.

Este vorba despre emiterea cardurilor de asigurări de sănătate și a adeverințelor de înlocuire în caz de pierdere sau deteriorare.

Citiți și: Românii care călătoresc în țările UE nu sunt obligați să facă asigurări medicale cu societăți de asigurări

Adeverința de înlocuire a cardului de sănătate va fi valabilă până la emiterea cardului duplicat, conform Ordinului CNAS nr. 355/2024, oficializat prin publicarea sa în Monitorul Oficial.

De ce este importantă această schimbare?

Pentru asigurații sistemului de asigurări sociale de sănătate, pierderea, deteriorarea sau furtul cardului de sănătate poate crea dificultăți în accesarea serviciilor medicale decontate de Casa de Asigurări de Sănătate.

În astfel de situații, aceștia trebuie să solicite un card duplicat.

Până la primirea acestuia, pot beneficia de servicii medicale pe baza unei adeverințe de înlocuire.

Schimbarea legislației vine în sprijinul asiguraților

Până acum, adeverința de înlocuire a cardului era valabilă timp de 60 de zile.

Totuși, procesul de emitere a cardului duplicat dura adesea mai mult decât această perioadă.

Acest lucru îi determina pe asigurați să revină la Casa de Asigurări pentru a solicita o nouă adeverință.

Începând cu data de 26 martie, această problemă va fi rezolvată!

Anunț pentru oameni: este valabil pentru toate cardurile de sănătate!

Va fi prelungită valabilitatea adeverinței de înlocuire până la primirea cardului duplicat.

Astfel, asigurații nu vor mai fi nevoiți să obțină o nouă adeverință în cazul în care procesul de emitere a cardului duplicat durează mai mult de 60 de zile.

Alte prevederi ale ordinului CNAS

În plus, conform noului ordin, cererea de eliberare a unui card duplicat poate fi trimisă prin email către Casa de Asigurări de Sănătate.

Astfel, titularul poate completa și semna cererea și o poate trimite electronic, fără a fi necesară prezența fizică la sediul instituției.

Toate Casele de Asigurări de Sănătate din țară vor publica adresele electronice la care vor primi documentele necesare eliberării cardului duplicat.

Și vor respecta, totodată, regulamentul de protecția datelor cu caracter personal.

Este important de menționat că adeverințele de înlocuire a cardului emise până la 26 martie 2024 își păstrează perioada de valabilitate de 60 de zile, conform prevederilor anterioare ale legislației.

Această schimbare legislativă vine în sprijinul asiguraților.

Tototdată, facilitează procesul de obținere a cardurilor de sănătate duplicat, eliminând birocrația și reducând timpul necesar pentru primirea documentelor necesare accesării serviciilor medicale.

Foto: Descriptiv

New Profesional Consult-555×222

Comentarii

Comentariiile care conțin cuvinte injurioase/jignitoare și/sau acuzații, nu vor fi publicate pe site. Mai mult decât atât, cei care încalcă aceste reguli minime, vor fi blocați pe site și nu vor mai putea accesa publicația online ePitești.ro. Vă mulțumim pentru înțelegere!

570 X 90 POSADA 3