930 x122 grota rece

facturi curent

Anunț pentru românii care nu au primit factura la curent!

Ministrul Energiei, Virgil Popescu, le-a cerut furnizorilor de electricitate să eşaloneze plăţile pentru persoanele care vor primi facturile la curent pe 4-5 luni de zile și să nu adauge penalităţi pentru întârzierea plăţilor, notează Observatornews.ro.

Citiți și: Companie de energie, anunț deosebit de important! Sunt vizați peste 600.000 de clienţi

Până acum, doi mari furnizori de energie electrică – Electrica Furnizare şi Enel, au anunţat că vor emite cu întârziere facturile, din cauza schimbărilor legislative.

Românii care se trezesc cu sumele nefacturate de luni bune, adunate, şi care depășesc bugetul și posibilitatea de a achita printr-o singură plată, au la îndemână următoarele metode: eşalonarea sau bani rezervaţi lunar pentru plata facturilor.

În ceea ce privește eșalonarea, aceasta este la voia furnizorilor, deoarece nu există nicio lege care să oblige furnizorii să acorde eşalonarea sau să mărească perioada de timp în care se pot face plăţile.

CUM SP BENEFICIEZI DE EȘALONARE

Ion Iordachescu, Comisar şef al Comisariatului Regional pentru Protectia Consumatorilor Regiunea Sud Muntenia, a publicat pe pagina sa de Facebook primul răspuns primit de la Electrica Furnizare în cazul cererilor de eşalonare a plăţilor, mai notează sursa citată.

Astfel, toți consumatorii care nu au primit factura de la Electrica de luni bune pot beneficia de eşalonare dacă depun cerere.

„Având în vedere nevoia de implementare a noilor cerinţe impuse de reglemetările din domeniul energiei, precum OUG 118/2021, OUG 27/2022, respectiv OUG 119/2022, societatea noastră a procedat la blocarea repetată a procesului de facturare.

Acest demers a condus la întârzieri mari în procesul de emitere a facturilor și implicit în cel de rezolvare a anomaliilor de facturare.

După efectuarea tuturor modificărilor necesare în sistemul informatic, pe baza citirii transmise de către Operatorul de Distribuţie Energie Electrică România S.A., pe baza transmiterii indexului autocitit de client, şi a estimărilor aferente locurilor de consum fără citire, facturile se vor emite lunar.

Vă informăm că pentru a veni în întâmpinarea clienţilor, Societatea Electrica Furnizare S.A le oferă acestora posibilitatea de plată eşalonată a facturilor pe care le vor primi în această perioadă.

Eşalonarea se acordă în baza unei solicitări, care poate fi trimisă la adresa clienti@electricafurnizare.ro.” este mesajul transmis către ANPC de Electrica Furnizare.

Foto descriptiv: Evenimentul Zilei

Eco moto 555×222

Comentarii

20 de comentarii

  • Danci spune:

    Noi nu am primit nici o factura de 5luni

  • Danci spune:

    Noi nu am primit nici o factura de 5luni. *

  • CHIOREAN VASILE spune:

    Am vrut să trimit un mail la clienți@electricafurnizare.ro surpriză nu funcționează altă solutie?

  • Anghel lenuta spune:

    Nici eu nu am primit factura ce se întîmpla

  • Radu spune:

    Faptul ca nu se trimet facturile lunar, da posibilitate furnizorilor sa încarce facturile cum vor voi și sa încalce prevederile contractuale pe care la au cu consumatorii,chiar aceste contracte nu mai contează.Ma întreb, ce lege le permite acest lucru ? Modificarea unui contract se poate face numai cu acordul tuturor părților din contract.Cumpararea unui serviciu sau unui bun se face dacă îți convine prețul, aici nu ai posibilitatea de a cunoaște prețul și vânzătorul îl poate modifica cum vrea el , este posibil sa apară o forma de înșelăciune combinata cu șantaj.

  • Brudan Dana spune:

    Ultima factura primita, este pt. Luna aprilie 2022….Nici acum nu știu cu cât voi plăti kw/h… Pt ca anul trecut am avut o medie de 600kw/luna,iar anul acesta, de când nu am mai primit factura media este de 245kw/h..

  • Mahalagiu Ioana spune:

    Am transmis pe my electrica lunar citirea dar nu se transmite. Citirea car apare
    este cea din martie , cea care a fost citita se către electrica. Care este motivul pentru care nu se încarcă pe site?

  • Salajan petru vasile spune:

    Daca avem posibilitatea de a plati esaonat de ce nu se imparte suma fara cerere cu doua variante de plata integral sau esalonat?

  • Necula ion spune:

    În ce tara trăim??? Politicieni, aceste căpușe ale democratiei

  • Năstase Gabriela spune:

    Pe ce bază se va factura? După ce au facturat in mai de 1,6 ori consum lunar mediu pe 2021, deși am dat index în iunie, iulie, în contul meu, din martie nu apare nici o cifră.
    In 4-5 august am fost la sediul Electrica Furnizare și am cerut explicații referitor la cantit.facturata în mai, dovedind cu fotografii că nici în aug. nu aveam consum cf.facturii pe mai și drept urmare am primit somație de plată emisă în aceeași zi. Am venit angajatul pt.citire index. Nici acela nu e înregistrat în cont. Cum vor stabili index lunar de facturare?

  • Matlene spune:

    Eu am sunat la Electrica Furnizare și mi-au deblocat trei facturi. 0244 406 006 – acesta este numărul la care am sunat. Am așteptat câteva minute bune, deci, cine vrea sa apeleze trebuie să aibă răbdare.

  • Matache Felicia spune:

    Am primit factura doar cu cca3 saptamini si am o nedumetire s.a stabilit ca se va factura in urma autocitirii cu pretul o.8 lei pers cu pina in plagonul de 250 kw, eu am transmis val contorului de 238kw si x cu 0,8 ar fi fost normal ca val facturii sa fie max 200 lri.Intrebare cum explicati ca val facturii este de 475 . De ce nu s.a taxat o,8/250 iar ru fiind sub val 250 platesc dublu si ceva.Astept raspuns

  • Alexa spune:

    Eu va rog frumos pe guvern si companiile de electricitate sa nu va mai bateti joc de oameni.
    Trimiteti facturile la timp si nu dupa 3-4 luni cu sume exagerate

  • Parvu catalin spune:

    Iar la anul vor spune ca ati depasit limita de kw deoarece in luna cand ati achitat cele 4 lui vor socoti ca ati depasit si veti face sesizari degeaba

  • Prefac maria spune:

    Eu toată vara nu am primit factura de curent dar am băgat cv bani in cont să-mi fie mai ușor cînd va veni factura

  • Bencze Elisabeta spune:

    Adevărata problemâ nu constă in intarzierea emiterii facturilor!ci in modul de calcul care nici cum nu respectă ceeace su hotarât și prezentat guvernantii reușind să ne liniștesdcă mai exact să ne prostească și de data asta!!!Am primit factura aferentă per.19sept,-20 oct avănd consumul real autociti de 141kw pt.care soldul spre plată este de 209lei! Astfel plătesc1kw=1.48lei,
    Deci este o inducere in eroare a consumatorului corect care incearcă să facă și economie pt.ce?să nu se respecte tariful stabilit in situația de fată trebuind să plătesc pt.cons.de 141kw×0.85lei=120lei ! In concluzie fiind taxată in plus cu 89lei!Asta da Lege dată și aplicată!

  • Gatlan spune:

    Eu sunt la Enel si dau citirea in fiecare luna ,dar am trecut factura pe telefon si imi vine factura in fiecare luna pe telefon.Eu sunt foarte multumita de Enel !!!

  • Giorgiana spune:

    Nici eu nu am primit factura din mai . Am transmis indexul in fiecare luna iar în august a venit un angajat să facă citirea , dar indexul a rămas cel din aprilie. Suntem bătaia de joc al companiilor, și al guvernului. Nu ii interesează de soarta noastră. Rușine!!!!!

  • Sergiu spune:

    Același lucru l-am pățit și eu,nu se înregistrează indexul, scopul este să ne taxeze cât mai scump,factură nu am primit din mai,am luat legătura telefonic cu ei și tot degeaba, nici minimul de informații nu mi l-au oferit, gunoaie cu G

  • Dragomir Cornelia spune:

    Nu am primit factura din mai ,am dat indexul în fiecare lună la sediu electrica,mi se răspunde ,aveți răbdare se lucrează. Cît timp le ia să facă o factură?Nimeni nu ia în considerare cu plafoanele lor de nr de persoane și familiile ce locuiesc într-o casă particulară la același contor,cum să ne încadrăm la255kw,ce bătaie de joc fac cu noi.Nu răspund nici la telefon.

Comentariiile care conțin cuvinte injurioase/jignitoare și/sau acuzații, nu vor fi publicate pe site. Mai mult decât atât, cei care încalcă aceste reguli minime, vor fi blocați pe site și nu vor mai putea accesa publicația online ePitești.ro. Vă mulțumim pentru înțelegere!

570 X 90 CAPRA 3