930X122 MAIA

autostrada a 1

Autostrada București-Pitești se transformă: Ce se întâmplă este uriaș

Autostrada București-Pitești se transformă: Ce se întâmplă este uriaș

Citiți și: Alertă de ultimă oră pentru șoferii de pe A1: Închideri importante pe Autostradă!

După două licitații anulate în anii anteriori, autoritățile pregătesc lansarea unei noi proceduri de achiziție publică pentru elaborarea studiului de fezabilitate privind lărgirea la trei benzi a autostrăzii București-Pitești.

Această măsură este necesară, având în vedere că traficul pe această rută depășește cu mult capacitatea actuală, ambuteiajele fiind o problemă constantă, mai ales pe tronsonul Ciorogârla – Militari, unde cozile se întind zilnic pe kilometri întregi.

Citiți și: Autostrăzile care pornesc din București, lărgite la trei benzi!

Potrivit reprezentanților Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), studiul de fezabilitate ar urma să fie realizat în 18 luni de la semnarea contractului.

Dacă licitația pentru acest studiu se finalizează în primăvara lui 2025, rezultatele ar putea fi disponibile abia în toamna lui 2026.

se transformă

Lucrările efective de lărgire ar putea începe în 2027, scrie adevarul.ro.

„Valoarea estimată a proiectului nu poate fi deocamdată comunicată, fiind confidențială până la publicarea anunțului în SEAP”, au precizat reprezentanții CNAIR.

Totuși, specialiștii sunt sceptici în privința respectării acestor termene.

Ionuț Ciurea, directorul Asociației Pro Infrastructură, estimează că abia în 2031 s-ar putea circula pe trei benzi pe această autostradă, având în vedere durata procedurilor necesare.

„Licitația pentru studiul de fezabilitate, realizarea acestuia, licitația pentru lucrări și execuția propriu-zisă necesită timp. Realist, toate acestea ar putea fi finalizate în cel mai bun caz în 2031”, a declarat acesta.

Importanța și istoria autostrăzii București-Pitești

Autostrada București-Pitești, cea mai veche din România, a fost construită între 1967 și 1972, având o lungime de 96 km.

Autostrada București-Pitești se transformă: Ce se întâmplă este uriaș

Inițial proiectată pentru o viteză maximă de 140 km/h, autostrada a fost o soluție modernă la acea vreme pentru fluidizarea traficului dintre cele două orașe.

Decizia construirii a fost luată în anii ’60, când Nicolae Ceaușescu a solicitat un nou drum pentru a evita blocajele și viteza redusă pe Drumul Național 7.

Cu toate că Daciile din acea perioadă nu atingeau viteze mari, autostrada a fost proiectată pentru standarde ridicate, utilizând 445.000 de tone de asfalt.

Autostrada București-Pitești rămâne una dintre cele mai aglomerate rute din România, iar extinderea la trei benzi pe sens este esențială pentru a face față traficului tot mai intens.

Deși planurile avansează, durata implementării acestui proiect depinde de respectarea etapelor birocratice și de alocarea fondurilor necesare.

Rămâne de văzut dacă 2031 va marca un nou început pentru această rută vitală a infrastructurii rutiere din România.

Autostrada București-Pitești se transformă: Ce se întâmplă este uriaș

Foto: Descriptiv

Eurial 555 x222
570×90 MAIA