NOR CURIER 930X122

carduri bancare

Avertisment pentru toți românii care au card bancar!

Recent, reprezentanții Băncii Naționale a României au lansat un avertisment pentru toți românii care au card bancar.

Potrivit datelor oferite de Banca Națională a României (BNR), la sfârșitul lunii iunie a acestui an, existau, la noi în țară, 20.232.563 carduri active, un număr cu 3,2% mai mare decât cel înregistrat la sfârșitul lui 2021.

Din numărul total, 20.191.520 aveau funcție de numerar, cu 621.312 mai multe față de sfârșitul lunii decembrie 2021.

În contextul în care numărul românilor care dețin și folosesc carduri bancare este în creștere, autoritățile au lansat un avertisment legat de un fenomen îngrijorător, și anume, fraudarea conturilor bancare.

În 2022, au fost primite 46 de cereri pe tema fraudării conturilor, fiind un trend în creștere în decembrie.

Ce pot face românii care devin victimele acestui fenomen

„Problematica fraudării conturilor, a cardurilor sau furtul datelor personale atrage o mare responsabilitate atât din partea consumatorilor, cât și a băncilor. Consumatorilor le recomandăm să își verifice mai des contul, mai ales în această perioadă.

Dacă nu au aplicații de online banking prin care pot face acest lucru de la distanță, o metodă ar fi și accesarea serviciilor de notificare prin sms a plăților efectuate din cont. Chiar dacă acest lucru ar presupune un comision perceput de bancă, paza bună trece primejdia rea în astfel de cazuri, iar beneficiile sunt incontestabile.

Apoi, dacă au observat că le-au dispărut bani din cont, să anunțe imediat banca și Poliția și să formuleze un refuz la plata pe care o consideră frauduloasă.

Băncile au responsabilitatea să rezolve cât mai repede cererile de refuz la plată venite din partea consumatorilor, astfel încât plățile efectuate în mod nelegitim să nu fie procesate și banii să nu fie transferați din conturile consumatorilor. Recomandarea noastră este ca instituțiile bancare să își optimizeze procedurile pentru blocarea plăților sesizate de consumatori ca fiind frauduloase.

Aceste cereri care reclamă fraude ar trebui semnalizate și filtrate pe toate canalele băncilor de relaționare cu clienții, fie că vorbim de call-center, e-mail, chat sau pagini de reclamații.

În plus, ar fi indicat ca băncile să menționeze într-un loc cât mai vizibil pe site-urile proprii în cât timp recomandă consumatorilor să transmită refuzul de plată pentru situații în care aceștia sesizează tentativa de fraudare a propriilor conturi”, a afirmat Alexandru Păunescu, reprezentantul BNR în Colegiul de Coordonare al CSALB, potrivit playtech.ro.

Foto descriptiv: BZC.ro

555×222 grota rece

Comentarii

Comentariiile care conțin cuvinte injurioase/jignitoare și/sau acuzații, nu vor fi publicate pe site. Mai mult decât atât, cei care încalcă aceste reguli minime, vor fi blocați pe site și nu vor mai putea accesa publicația online ePitești.ro. Vă mulțumim pentru înțelegere!

NOR EXPRES 570×90