Mașinile diesel cu rulaj mare, vizate! Șoferii riscă sancțiuni uriașe
O nouă propunere discutată la nivelul Uniunii Europene ar putea da peste cap planurile a milioane de șoferi români.
Vehiculele diesel mai vechi de 10 ani, în special cele cu rulaj mare și fără filtru de particule funcțional, sunt principalele vizate de noile reglementări propuse la Bruxelles.
Inspecții tehnice anuale pentru mașinile vechi
Printre măsurile discutate se numără introducerea unei inspecții tehnice anuale obligatorii pentru toate autoturismele mai vechi de un deceniu.
În prezent, frecvența verificărilor variază de la țară la țară, însă Bruxelles-ul dorește o armonizare pentru a spori siguranța rutieră și a reduce emisiile.
Mașinile diesel cu peste 150.000 de kilometri sunt vizate în mod special.
Mașinile diesel cu rulaj mare, vizate! Șoferii riscă sancțiuni uriașe
Filtru de particule obligatoriu
Directiva impune și existența unui filtru de particule (DPF) funcțional și omologat.
În lipsa acestuia, mașina nu va trece inspecția tehnică.
Costurile pentru repararea sau înlocuirea DPF-ului pot ajunge la mii de euro, ceea ce ar putea afecta grav șoferii cu venituri mici.
Românii, printre cei mai afectați
Țările din Europa de Est, inclusiv România, unde parcul auto este în mare parte învechit, vor resimți cel mai puternic impactul.
Fără măsuri compensatorii, mulți șoferi riscă să rămână fără mijloc de transport.
Ce e de făcut?
Dacă deții o mașină diesel mai veche de 10 ani, verifică din timp starea filtrului de particule și fii atent la eventualele modificări legislative.
E mai înțelept să previi, decât să plătești scump ulterior.