- Publicat de: Mihaela Grigorescu
- 16-06-2017, ora 8:35
- Turism / Vacanțe
OFERTĂ! MINISEJUR: BANATUL ȘI CLISURA DUNĂRII
Minisejur: Banatul și Clisura Dunării. Donaris Tours te invită ca într-o excursie de 5 zile să descoperi una dintre cele mai spectaculoase zone ale țării: Banatul montan și Clisura Dunării, locul în care Carpaţii se întâlnesc cu Dunărea, formând împreună cel mai lung defileu natural din Europa.
Citiți și: Profită și rezervă acum! Ofertă LAST MINUTE de nerefuzat la Donaris Tours!Traseu: Orșova – Eșelnița – Cazanele Dunării – Băile Herculane – Cheile Nerei – Cascada Bigăr – Oravița – Anina – Morile de apă de la Rudăria – Timișoara – Lugoj – Drobeta Turnu Severin.
Tarif pachet: 169 de euro de persoană. OFERTA COMPLETĂ, AICI.
Citiți și: Rezervă acum! Vacanță în Egipt – Ultra Last MinuteSună acum la agenția de turism Donaris Tours din Pitești (Piața „Vasile Milea”, nr. 3, în clădirea Maya Center, la parter – număr de telefon: 0725.499.985) și un consultant de turism îți va oferi toate detaliile necesare despre sejurul tău, rezervare și plată.
Cazanele Dunării
Cazanele Dunării sunt porţiunea de defileu a fluviului între localităţile Dubova şi Ogradena în care apa este forţată să treacă printre munţi.
Aici lăţimea Dunării se îngustează, iar fluviul intră în România bolborosind. Curenţii din adâncuri sunt extrem de puternici, la suprafaţă apa dând aparenţa de fierbere, de unde și numele de cazane. Barajul de la Porţile de Fier a mai încetinit din viteza curentului, care depăşea 18 km/h.
De ambele părți ale satului Dubova, stâncile prăpăstioase ale Cazanelor Dunării se înalță la 250 de metri deasupra fluviului care înaintează tumultos. Peisajul este impresionant. Vegetația abundentă, mediteraneană, se cațără prin crăpăturile stâncilor.
Chipul lui Decebal
Cea mai mare sculptură din Europa realizată în piatră a fost finanţată şi promovată de omul de afaceri român Iosif Constantin Drăgan.
A durat 10 ani (1994-2004) pentru ca cei 12 sculptori-alpinişti să o termine, realizarea ei costând în final peste un milion de dolari. Executarea lucrării s-a desfăşurat în ciuda pericolului reprezentat de înălţimi, căldură şi vipere.
Sub Chipul lui Decebal este săpată în stâncă inscripţia în latină DECEBAL REX – DRAGAN FECIT (Regele Decebal – făcută de Drăgan). Istoricul pasionat de cultura dacilor a vrut astfel să susţină contribuţia românească la cultura europeană și să valorifice trecutul traco-dac al ţării. OFERTA COMPLETĂ, AICI.
Băile Herculane
Stațiunea Băile Herculane își trage numele de la legenda romană a lui Hercule, care și-a vindecat rănile pricinuite de Hidră îmbăindu-se aici.
Cele 9 izvoare cu conținut divers de minerale și temperaturi de 36-60°C sunt folosite în tratamentul mai multor afecțiuni.
În secolul al XIX-lea, patronajul regal a făcut din Herculane una dintre cele mai la modă stațiuni din Europa. Stațiunea a fost vizitată de-a lungul timpului de mari personalități, printre care împăratul Iosif al II-lea, împăratul Francisc I și împărăteasa Carolina, împăratul Franz Iosef și împărăteasa Elisabeta (Sisi). În 1852, împăratul Austriei considera Băile Herculane ca fiind „cea mai frumoasă stațiune de pe continent”.
Deși la ora actuală minunatele clădiri baroce au devenit ruine care așteaptă reabilitarea, valoarea arhitecturală a stațiunii este inestimabilă, iar peisajele, de vis.
Cascada Bigăr
Este unul dintre cele mai frumoase locuri din ţara noastră. Cei de la site-ul The World Geography au fost atât de impresionaţi de micuţa cascadă românească încât au plasat-o în fruntea topului cascadelor unice în lume, iar publicaţia americană Huffington Post a numit-o “un loc magic, desprins parcă din basme”.
Cascada Bigăr face parte din Parcul Natural Cheile Nerei-Beușnita. Apa care formează cascada izvorăște de la 200 de metri altitudine și se varsă în râul Miniş peste un con calcaros acoperit cu muşchi, formând o perdea de apă la baza conului și un colț de natură de o frumusețe unică. Cascada se află exact pe paralela 45, ceea ce este, de asemenea, unic.
Porțile de Fier
Porțile de Fier reprezintă un defileu al Dunării străjuit de stânci prăpăstioase. În trecut avea o faimă îngrozitoare, din cauza cataractelor, vâltorilor și bancurilor care îngreunau și restricționau navigația.
Odată cu ridicarea aici a celui mai mare baraj hidroenergetic din Europa, fluviul a fost pe deplin îmblânzit. Conceput în 1956 ca proiect în parteneriat româno-iugoslav, hidrocentrala Porțile de Fier I a implicat contribuția ambelor părți, cu sisteme de turbine și ecluze pe maluri, legate printr-un baraj deversor, și un pod care funcționează ca șosea internațională.
Lucrările de execuție s-au întins pe perioada 1960-1972 și au ridicat nivelul fluviului cu 33 de metri. Barajul a scufundat două locuri deosebite (insula Ada Kaleh și Orșova Veche) și au redus debitul maxim al Dunării. OFERTA COMPLETĂ, AICI.