New Profesional Consult 930 x 122

Bullying

Coșmarul din școlile din România!

Anchetă privind bullying-ului în școli. Rezultate înfiorătoare!

Citiți și: Tichete noi: Vin direct pe card de luni, 18 noiembrie!

Organizația Salvați Copiii România a lansat campania Aproape 50% dintre elevi au fost victime ale bullying-ului în școli, 27% admit că au fost agresori. 8 din 10 elevi au asistat la o situație de bullying în școală.

Conform anchetei, rezultatele sunt înfiorătoare:

• 82% dintre elevi (peste 4 din 5) au fost martori ai situațiilor de bullying în școala unde învață; aproape trei sferturi dintre elevi (73%) afirmă ca au asistat la situații de bullying în clasă;

Citiți și: Strigăt de disperare al elevilor! ”Viața ne este pusă în pericol!”

• Aproape jumătate dintre respondenți (49%) afirmă că au fost victime ale bullyingului, în timp ce 1 din 10 spune că s-a aflat des sau foarte des în astfel de situații;

• Peste un sfert dintre elevi (27%) admit că s-au aflat în poziția de autor al actelor de bullying;

• În grupul de prieteni – incidența fenomenului pare a fi mai redusă, aproape jumătate dintre elevi (45%) spunând că au asistat la astfel de situații în grupul de prieteni, în timp ce frecvențele ridicate au fost semnalate de doar 1 din 10 copii.

• Rețelele de socializare sunt indicate ca mediu în care copiii asistă frecvent la situații de bullying – 79% dintre ei afirmând că au asistat la astfel de situații, iar 45% declarând că asistă la cyberbullying des sau foarte des.

• 84% dintre elevi afirmă că, în situații de bullying, au intervenit activ în sprijinul victimei.
• Puțin peste o treime (34%) dintre elevi afirmă că s-au aflat în poziția de martor pasiv la situații de bullying.

• Trei sferturi dintre copii (74%) susțin că discută cu adulții despre situațiile de bullying, iar 22% din ei afirmă că fac acest lucru rar sau foarte rar.

• Peste trei sferturi dintre respondenți (77%) afirmă că, în situații de bullying, adultul care intervine este profesorul diriginte. Cu o frecvență mai redusă (51%) a fost indicat directorul, urmat de alte cadre didactice (42%), alți elevi (35%), profesorul de serviciu (25%), consilierul școlar (18%), în timp ce 2% dintre respondenți susțin că nimeni nu intervine în astfel de situații.

Bullying-ul este un fenomen care ia amploare

Bullying-ul este un fenomen care apare la nivelul grupurilor de copii și se referă la comportamente variate care umilesc și exclud prin natura lor, sunt repetate sau fac parte dintr-un tipar care se manifestă pentru o perioadă de timp.

Cel mai adesea, comportamentele de tip bullying sunt ascunse de ochii adulților și continuă în absența unor măsuri specifice de intervenție. Așadar, bullying-ul are consecințe pentru toată lumea – chiar și pentru aceia care, inițial, nu par implicați.

Bullying-ul poate lua forma poreclitului sau a violenței fizice, dar se poate manifesta și mai subtil, prin ignorare, excludere, bârfă, zvonuri despre o persoană și, prin urmare, poate fi dificil de identificat.

Un copil din trei s-a confruntat cu stări de anxietate și a avut nevoie de consiliere și suport psiho-emoțional, procentul crescând la peste 50% în cazul adolescenților, mergând până la consecințe extrem de grave, și anume tentative de suicid.

Foto: Descriptiv

New Profesional Consult-555×222
570×90-epitesti PNL