New Profesional Consult 930 x 122

    dusterdacia03

    Francezii: Duster are probleme la frane!

    După ce o publicaţie olandeză a fost la un pas de a răsturna un SUV Duster fără ESP, francezii de la L’Automobile Magazine spun că au găsit adevăratul punct slab al maşinii: frânele. Jurnalistii de la Money.ro au dezvaluit pe larg testul francezilor.

    Orice maşină care are nevoie de mai mult de 40 de metri pentru a se opri de la o viteză de 100 km/h (sau 70 de metri de la 130 km/h) pică testul, despre care jurnalistii francezi afirmă că are standardul ISO. Publicaţia franceză spune că Duster, model care a devenit al treilea cel mai vândut SUV din Franţa, frânează slab în varianta 4×2 şi foarte slab în varianta 4×4.

    Variantei 4×2 echipată cu motorul 1,5 dCi de 105 cai putere i-ai trebuit 42 de metri să oprească la primul test, respectiv 72 de metri la al doilea test. Variantei cu tracţiune integrală i-au fost necesari 46, respectiv 75 de metri. Totuşi, Dacia Duster se află într-o companie „plăcută”. Renault Koleos, primul SUV al mărcii franceze, a oprit în 77 de metri, de la 130 km/h, iar Mitsubishi ASX în 73 de metri.

    Jurnaliştii francezi afirmă că probleme de frânare pot avea două cauze: aderenţa longitudinală sau subdimensionarea frânenelor. „Diferenţa de 5 metri între versiunile 4×2 şi 4×4 (cea din urmă fiind cu 120 kg mai grea) şi inerţia suplimentară a transmisiei arată mai probabilă cea de-a doua cauză” mai scrie publicaţia.
    Vezi aici rezultatul Duster, comparativ cu al altor modele.
    Sursa Money.ro{loadposition inside}

    NOR CURIER 555×222

    Comentarii

    Comentariiile care conțin cuvinte injurioase/jignitoare și/sau acuzații, nu vor fi publicate pe site. Mai mult decât atât, cei care încalcă aceste reguli minime, vor fi blocați pe site și nu vor mai putea accesa publicația online ePitești.ro. Vă mulțumim pentru înțelegere!

    570 X 90 CAPRA 3