New Profesional Consult 930 x 122

    micro

    Incet, dar sigur, Patriciu le ia banii argesenilor cu bacaniile de cartier

    ]

    Argeseni, pregatiti-va sa virați bani in conturile lui Dinu Patriciu! Planurile omului de afaceri de a deschide cate un magazin la fiecare colt de strada se concretizeaza in ritm record, datorita unor investitii care au ajuns deja la zeci de milioane de euro. Expansiunea MIC.RO si Macro continua in ciuda crizei, in Arges, Patriciu avand pana in prezent aproximativ 20 de bacanii de cartier.

     

    Oferta Macro cuprinde peste 4.000 de articole, iar fiecare magazin are si un spatiu special dedicat produselor proaspete. Deschiderea magazinelor Macro este mai anevoioasa si cere o investitie mai mare decat in magazinele Mic.ro. Asta pentru ca unitatile Macro sunt pe locul fostelor magazine miniMax Discount, si este nevoie de reamenajare pentru a pastra imaginea unitara a lantului de magazine. Dinu Patriciu estimeaza ca pana la sfarsitul acestui an, reteaua va numara 150 de magazine.

     

    De cealalta parte, compania MIC.RO, care a debutat prima, si-a extins deja reteaua la 600 de unitati de bacanii moderne, asa cum le numeste Patriciu. Acestea au fost deschise in peste 50 de orase mari si localitati invecinate acestora. Iar extinderea continua. Primul magazin MIC.RO si-a inceput activitatea in aprilie 2010, investitia totala pana acum este de peste 45 de milioane euro si s-au creat peste 4.000 locuri de munca. Cu aceste cifre, Dinu Patriciu a reusit sa atinga recordul pentru cel mai rapid proces de extindere derulat pana acum pe piata romaneasca de retail. Magazinele din retea au suprafete de vanzare cuprinse intre 35 si 50 mp, in cazul unitatilor fixe si de 20 mp, in cazul celor mobile. Chiar daca pana acum, hypermarketurile amenintau magazinele de cartier cu falimentul, Patriciu vrea sa darame acest concept. Potrivit studiilor de piata derulate recent de companie, magazinele de proximitate ocupa primul loc in clasamentul formatelor de comert din Romania, in privinta frecventei de cumparare. Locuitorii zonelor urbane obisnuiesc sa vina la cumparaturi in astfel de magazine de peste 15 ori, in medie, in decurs de o luna, spun oficialii companiei.

    Reteaua de magazine Mic.ro, operata de Mercadia Holland BV a deschis intr-un an de la lansare 461 de bacanii, din care 29 sunt mobile. Expansiunea a vizat pana acum orasele mari, precum: Brasov, Constanta, Craiova, Pitesti, Ploiesti, Targu Mures si imprejurimile acestora. Astfel, Mic.ro detine in prezent bacanii in 35 de localitati, fiind accesibil unei populatii de peste 3,5 milioane de locuitori. In 2011 reteaua are in plan deschiderea de bacanii in alte 23 de orase, atat cu populatie de peste 150.000 locuitori – Arad, Bacau, Baia Mare, Braila, Cluj, Galati, Iasi, Oradea, Sibiu, Timisoara -, cat si cu o populatie de peste 80.000 locuitori – Satu Mare, Buzau, Focsani, Piatra Neamt, Suceava, Botosani, Drobeta Turnu Severin, Targoviste, Targu Jiu, Tulcea, Resita, Bistrita.

    Magazinele stradale acopera in acest moment mai bine de jumatate din piata de retail, in scadere fata de anii trecuti, cand lanturile de supermarketuri si hypermarketuri nu erau atat de bine dezvoltate.

    555×222 grota rece

    Comentarii

    Comentariiile care conțin cuvinte injurioase/jignitoare și/sau acuzații, nu vor fi publicate pe site. Mai mult decât atât, cei care încalcă aceste reguli minime, vor fi blocați pe site și nu vor mai putea accesa publicația online ePitești.ro. Vă mulțumim pentru înțelegere!

    EcoMoto 570×90