Eurial 930 x 122

black friday

OFICIAL: BLACK FRIDAY ONLINE, O MARE „ȚEAPĂ”

Oficial: Black Friday online, o mare „țeapă”. Este concluzia unui raport al Consiliului Concurenței, dat astăzi publicității.

Citiți și: După 10 ani revine în Pitești! Gigantul care ,,sparge” tot

“Comercianţii online nu respectă legislaţia în domeniu în cadrul campaniilor de reduceri, a constatat Consiliul Concurenței în urma unei anchete sectoriale cu privire la comerţul electronic.

Astfel, în cadrul analizei autoritatea de concurenţă a remarcat că preţul la care se aplică reducerea (preţul de referinţă, care apare “tăiat”), afişat de comercianţii online, este mai mare decât nivelul prevăzut de lege pentru aproximativ 80% din produsele monitorizate. Conform legislaţiei (OG nr. 99/2000), orice comerciant care intenţionează să facă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la un preţ de referinţă, respectiv la cel mai mic preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în ultimele 30 de zile.

Citiți și: Gata cu Profi! E dat!

Mai mult, Consiliul Concurenţei a constatat că în cazul a aproximativ 29% din produsele monitorizate de Black Friday 2017, preţul tăiat a fost mai mare chiar decât preţul maxim practicat în ultimele 30 de zile. Acest fapt indică o creștere/menținere artificială a prețului de referință de Black Friday.

Astfel, din datele analizate de autoritatea de concurență, există un comportament generalizat de nerespectare a normelor legale privind campaniile de reduceri de prețuri. În aceste condiții, mecanismele de manifestare a concurenţei prin preţ în cadrul promoţiilor sunt distorsionate, percepția clienților cu privire la preţul real (prețul de referință) fiind deformată.

“Această practică, de a creşte sau de a menţine artificial prețul de referință în cadrul promoţiilor (ex. Black Friday), le creează consumatorilor impresia că beneficiază de o reducere mai mare decât este în realitate. De fapt, consumatorii plătesc un preţ apropiat celui din afara campaniei, ceea ce poate constitui o încălcare a legislaţiei în domeniu.”, a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.

Ancheta sectorială a reliefat faptul că, în general, mai mult de jumătate din volumul vânzărilor principalilor retaileri sunt la prețuri promoționale. Astfel, o mare parte din produsele comercializate de toate platformele online importante şi care au fost monitorizate au avut prețuri reduse durate lungi de timp (chiar peste 75% din timp). Astfel, preţurile practicate de comercianţii online cu ocazia campaniei Black Friday sunt comparabile cu cele din cadrul altor campanii.

Ca urmare, Black Friday se individualizează mai degrabă ca o campanie de volum decât de reducere a preţurilor.

Din datele analizate, reiese faptul că sursa principală a reducerilor de prețuri constă în negocierea unor discount-uri importante cu furnizorii. Acest lucru adâncește și mai mult barierele existente între retailerii mari și cei cu o poziție de piață nesemnificativă.

Sectorul comerțului electronic prezintă încă caracteristicile unei pieţe naţionale izolate (tranzacţiile transfrontaliere sunt încă reduse). De asemenea, piaţa românească este insuficient de matură (atât din perspectiva cererii, cât şi a ofertei), existând, totuşi, un potenţial de dezvoltare și de diminuare a barierelor geografice.

În sectorul comerţului electronic activează un număr restrâns de jucători relevanți (liderul deţine o poziție semnificativă pe anumite segmente, fiind detașat față de următorii concurenți) și o categorie a comercianților care dețin cote de piață nesemnificative, care întâmpină bariere de dezvoltare importante.”, se arată în raportul Consiliului Concurenței.

Raportul complet poate fi citit AICI. (Precizare: sublinierile aparțin redacției) 

555×222  MAIA
Pizza Sapori Italia 570 90