930×122 CAPRA 5

    dacia_uzina

    Renault investeste in Dacia, muncitorii vazuti tot ca din lumea a treia

    În urma întâlnirii de saptamana trecuta a autoritatilor judetene cu cei din conducerea Dacia, a reieşit că situaţia nu este deloc îngrijorătoare. Dacia un pleaca de la Mioveni dar, daca cumva muncitorii ar vrea salarii mai mari, atunci francezii ar putea reduce productia, ca sa o creasca la celelalte uzine.

    Asta nu înseamnă că nu trebuie să fim foarte prudenţi, există deja o concurenţă cu fabrica din Maroc. Acolo mâna de muncă este mult mai ieftină ca la noi, dar producţia, din 2013, va fi 35.000 de unităţi pe an. Nu va fi însă o concurenţă de modele pentru Dacia pentru că niciun model de la Mioveni nu va fi construit în Maroc. Dacia are două atuuri extraordinare: experienţa şi foarte buna pregătire de pe platformă. În plus, 90% din tot ce produce Dacia se vinde la export. Trebuie spus însă că Dacia nu va pleca din Argeş. Francezii vor investi anul viitor 250 de milioane euro, adică aproape de nivelul din 2009. În inciun caz nu se pune problema închiderii acestei capacităţi”, a afirmat prefectul, care a subliniat că vor fi făcute extinderi ale anumitor secţii, precum şi noi angajări, pentru că în trimestrul patru al anului viitor va fi lansat un nou model, iar producţia va creşte la o jumătate de milion de unităţi anual.

     Totuşi, prefectul a anunţat că va încerca să discute cu liderii sindicali de la uzină, pentru ca aceştia să nu solicite noi creşteri salariale, fiindcă dacă vor exista astfel de pretenţii, Dacia ar putea ajunge la un recul al producţiei. „Din cifrele prezentate, ora de cost pentru muncitorul român este superioară atât fabricii din Maroc, cât şi celei din Turcia. Suntem mai aproape la cost cu fabrica din Rusia. În 2008, liderii sindicali au cerut o majorare de 50%, cu greu s-a ajuns la un acord. Eu sper să nu vină cu noi pretenţii, pentru că abia atunci ar apărea riscul să se reducă producţia. La Dacia, cel mai mic salariu este undeva la 19-20 milioane. Când în momentul în care la o maşină de aceeaşi valoare, diferenţele de cost vor fi foarte mari, atunci producţia la Dacia ar putea scădea”, a atras atenţia prefectul. Totuşi, nu am putut să nu ne întrebăm, de ce comparaţia dintre costul per salariat a fost făcută cu uzinele din Maroc, Turcia şi Rusia, şi nu cu uzinele din Franţa, din moment ce România este stat membru UE, iar Dacia este cea mai profitabilă uzină a Renault? Nu de alta, dar cei aproximativ 350 euro nu înseamnă un salariu enorm pentru un muncitor în UE.

    Am întrebat dacă nu cumva, în loc să strângă cureaua tot angajatul, nu ar fi mai bine ca Guvernul să reducă impozitele şi sigurările sociale, pentru a reduce în acest fel costul cu forţa de muncă pentru patronat?

    NOR CURIER 555×222

    Comentarii

    Comentariiile care conțin cuvinte injurioase/jignitoare și/sau acuzații, nu vor fi publicate pe site. Mai mult decât atât, cei care încalcă aceste reguli minime, vor fi blocați pe site și nu vor mai putea accesa publicația online ePitești.ro. Vă mulțumim pentru înțelegere!

    EcoMoto 570×90