New Profesional Consult 930 x 122

    dacia_uzina

    Sindicatele doar in campanie sau muncitorii de la Dacia pierd un drept?

    Prefectul Gheorghe Davidescu se află în postura de a încerca să aplaneze conflictul de la Dacia Renault si va avea săptămâna aceasta o întrevedere cu o parte din conducerea grupului Renault şi inspectorii Inspectoratului Teritorial de Muncă.

    El afirmă că majoritatea muncitorilor de la Dacia nu sunt atât de vehemenţi în nemulţumirile legate de dispariţia grupelor de muncă, şi că întreaga agitaţie ar fi mai degrabă efectul liderilor de sindicat care se pregătesc de alegeri în sânul organizaţiei. „Anul acesta sunt alegeri la sindicat şi liderii, cum este şi firesc în campania de alegeri, încearcă să forţeze anumite revendicări. Încearcă să arate cât de mult le pasă de situaţia salariaţilor. Cei de la ITM au dat două răspunsuri cam confuze, nu sunt concise, iar cei de la Dacia au solicitat să se clarifice această situaţie legată de condiţiile speciale şi de muncă. Conform acestor prevederi, o parte din muncitori primesc un spor de vechime de 3 luni la fiecare an pentru că lucrează în condiţii speciale, adică au posibilitatea de a ieşi mai devreme la pensie. Aceasta este miza”, a explicat prefectut condiţiile medierii între Dacia şi ITM.

    Prefectul a afirmat că în condiţiile în care Dacia a investit masiv pentru a îmbunătăţii condiţiile de muncă, sindicatele ar trebui să fie mai maleabile. Mai ales în contextul în care, dacă costul de producţie al autoturismelor de la Mioveni ar fi mai mare ca la celelalte unităţi ale Renault, producţia ar putea fi micşorată.

    Prefectul a precizat că o creştere a costului de producţie la Dacia ar putea duce la o micşorare a ritmului activităţii uzinei, abia atunci urmând să apară probleme majore. „Îmi pare rău că liderii de sindicat nu realizează că ambiţiile lor pot avea repercusiuni asupra viitorului producţiei la Dacia. Când Renault va face o comaparaţie şi Mioveni va avea un cost de producţie mai mare la Dacia decât la altă unitate, numărul de maşini produse la noi va fi mai mic. Programul pentru Dacia Mioveni este de 350.000 de maşini pe an, se lucrează în 3 schimburi. În martie va fi lansat un nou produs. Dacă o maşină produsă la Mioveni va fi mai scumpă la cost ca în alte părţi, precum Maroc, atunci s-ar putea să avem o reducere a producţiei, poate dispare şi un schimb din cele trei. Atunci am avea probleme cu adevărat, chiar dacă nu se pune problema ca asta să se întâmple anul acesta”, a tras un semnal de alarmă prefectul de Argeş.

    [555x222px]KV_WinterSale_epitesti

    Comentarii

    Comentariiile care conțin cuvinte injurioase/jignitoare și/sau acuzații, nu vor fi publicate pe site. Mai mult decât atât, cei care încalcă aceste reguli minime, vor fi blocați pe site și nu vor mai putea accesa publicația online ePitești.ro. Vă mulțumim pentru înțelegere!

    570 X 90 POSADA 3