- Publicat de: Andreea Ioana
- 8-01-2025, ora 17:02
- Știri, Știri
Exclusiv/Pitești. A „înviat” bariera din Prundu!
Exclusiv/Pitești. A „înviat” bariera din Prundu!
Citiți și: N-a văzut Parisul ce-a ajuns să facă o frumusețe rară de la Brătianu!Problema barierei din Prundu, Pitești, rezolvată din ianuarie 2025
Bariera automată de pe strada Lânăriei, în cartierul Prundu din Pitești, este din nou funcțională. Acest lucru spre bucuria șoferilor care au avut de suferit din cauza acesteia.
Citiți și: Pitești: Surori dispărute după o discuție cu părinții! Ce s-a întâmplat cu eleDupă luni de așteptare și disfuncționalități cauzate de lucrările la calea ferată efectuate de CFR, traficul în zonă a revenit la normal.
Timpul de așteptare la trecerea cu calea ferată s-a redus din nou la câteva minute, eliminând astfel aglomerația și stresul pentru participanții la trafic.
Bariera nefuncțională și problemele din trafic
Problema a început în septembrie 2024, când bariera automată, inaugurată în 2022, a devenit nefuncțională din cauza lucrărilor extinse la calea ferată.
Am transmis în EXCLUSIVITATE, AICI: Exclusiv/Pitești. CFR dă peste cap tot traficul din Prundu! Barieră nefuncțională timp de peste o lună!
Dar și, AICI: Pitești. Barieră la „manivelă”, în Prundu! Noul termen
Bariera a fost acționată manual timp de câteva luni, ceea ce a dus la formarea de cozi interminabile și la timpi mari de așteptare pentru șoferii care tranzitau zona.
Lucrările CFR și impactul asupra traficului
Conform CFR, alimentarea cu energie electrică a barierei a fost afectată de lucrările la elementele suprastructurii căii ferate.
Aceste intervenții au inclus închiderea relației feroviare dintre Pitești și Golești, ceea ce a dus la anularea trenurilor pe această rută.
În locul trenurilor, călătorii au fost transportați cu autocare și autobuze, ceea ce a prelungit semnificativ durata călătoriilor.
Amânări și disconfort pentru șoferi
Deși inițial lucrările urmau să fie finalizate până la sfârșitul lunii noiembrie 2024, termenul a fost amânat pentru 12 decembrie și ulterior prelungit din nou.
Bariera a rămas nefuncțională până la finalizarea alimentării cu energie și testarea completă a sistemului.
În tot acest timp, barierele din zonele afectate, inclusiv cea din Prundu, au fost acționate manual, ceea ce a creat mari dificultăți pentru șoferi.
Situația a readus aglomerația și timpii mari de așteptare specifici perioadei de dinaintea inaugurării barierei automate.
Un proiect finanțat prin PNRR.
Lucrările la calea ferată din zona Pitești-Golești fac parte dintr-un proiect mai amplu, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Primăria Pitești a precizat că nu are nicio responsabilitate în privința funcționării barierei automate, atribuțiile revenind exclusiv companiei CFR.
Traficul din Prundu, din nou fluid.
Cu revenirea barierei automate la funcționare în ianuarie 2025, șoferii din cartierul Prundu pot răsufla ușurați.
Aglomerația cauzată de această problemă a fost eliminată, iar timpul de așteptare la trecerea cu calea ferată a revenit la un nivel optim.
Totuși, acest episod rămâne un exemplu al impactului pe care lucrările de infrastructură îl pot avea asupra comunității locale.