New Profesional Consult 930 x 122

înșelătorii

Înşelătorii de inginerie socială pe reţelele de socializare!

Înşelătorii de inginerie socială pe reţelele de socializare!

Citiți și: Lovitură dură! Tinerii vor fi devastați!

Infractorii din mediul online continuă să se folosească de reţelele de socializare.

Pentru a întinde capcane utilizatorilor.

Avertizează experţii Directoratului Naţional pentru Securitate Cibernetică (DNSC).

„Primul pas îl reprezintă compromiterea unui cont de utilizator pe reţelele sociale.

Ulterior, aceştia pot analiza conversaţiile din contul respectiv pentru a copia stilul de adresare al titularului legitim.

Și, totodată, pentru a înţelege ce contacte din lista de prieteni ar fi susceptibile să trimită rapid bani cu ‘împrumut’.

Înşelătorii de inginerie socială pe reţelele de socializare!

Mai departe, atacatorii scriu mesaje private către prieteni care ar putea oferi acest ajutor financiar imediat.

Desigur, ei pot folosi diferite scenarii.

În care oferă explicaţii vagi cu privire la motivele pentru care au nevoie de acei bani (ex: ‘am cardul blocat/am contul blocat’).

Vorbim despre o tehnică de inginerie socială care se bazează pe buna credinţă şi dorinţa de a ajuta un prieten la nevoie.

Odată activată emoţia, scutul de securitate poate deveni inactiv, iar potenţialele victime nu mai fac verificările necesare.

Pentru a primi bani, atacatorii se folosesc de metoda de plată prin link de Revolut.

Tocmai pentru a evita depistarea faptului că este o tentativă de fraudă.

În cazul serviciului Revolut, fiecare cont este asociat unui număr de telefon.

Astfel că atacatorii ar trebui să aibă acces şi la acel cont.

În schimb, ei cer acest link de plată.

Pe care ulterior îl accesează şi direcţionează banii în conturile lor”.

Explică specialiştii, într-o postare pe pagina oficială de Facebook a DNSC.

Ca atare, a fost întocmită o listă cu recomandări adresate utilizatorilor de Internet, ce cuprinde, printre altele:

vigilenţă atunci când se primesc texte care cer un ajutor în bani prin mesaje private.

Cchiar dacă cererea vine de la un prieten, familie sau o cunoştinţă,

verificarea titularului legitim al contului,

anunţarea imediat a băncii (în acest caz, Revolut).

De asemenea, trebuie depusă o plângere la cea mai apropiată secţie de Poliţie.

Și, nu în ultimul rând, o notificare a DNSC pe email (alerts@dnsc.ro) sau prin apel telefonic la 1911.

Unde se poate discuta cu un operator.

Detalii, AICI – Înşelătorii de inginerie socială pe reţelele de socializare! Avertismentul DNSC

555 X 222 CAPRA

Comentarii

Comentariiile care conțin cuvinte injurioase/jignitoare și/sau acuzații, nu vor fi publicate pe site. Mai mult decât atât, cei care încalcă aceste reguli minime, vor fi blocați pe site și nu vor mai putea accesa publicația online ePitești.ro. Vă mulțumim pentru înțelegere!

New Profesional Consult 570×90