Eurial 930 x 122

sju arges

Jurnalist RECORDER: Spitalul Județean, cea mai mare rată a ȘPĂGII din România

Jurnalist RECORDER: Spitalul Județean Argeș are cea mai mare rată a ȘPĂGII din România

Fenomenul șpăgii este încă răspândit la scară largă în România. Românii oferă și acum atenții atunci când au de rezolvat o problemă în administrație sau în unitățile medicale de stat. Asta le conferă garanția că se rezolvă ori că au prioritate în raport cu ceilalți care nu apelează la aceste practici.

Este o tehnică adânc înrădăcinată în mentalul colectiv, încât nici la 30 de ani de la Revoluție nu am scăpat de ea.

În spitalele de stat întâlnim astfel ”fenomenul plicului”. Pacienții dau ”atenții” fie de bună voie, ca să stea liniștiți că se face și se face bine, ori li se cer atenții. Asta face ca șpaga să fie încă ”în floare” în unele spitale românești de stat, spre rușinea celor 30 de ani de democrație.

SPITALUL JUDEȚEAN ARGEȘ ARE CEA MAI MARE RATĂ A ȘPĂGII

Din cele 100 cele mai importante spitale din România, cea mai mare rată a șpăgii se întâlnește la Pitești, la Spitalul Județean Argeș, potrivit documentului.

8,54% dintre pacienții care s-au externat în 2022 din acest spital au spus că li s-au cerut atenții.

MECANISMUL DE FEEDBACK AL PACIENȚILOR

Potrivit sursei citate, aceste date au rezultat din „Mecanismul de feedback al pacienților”, instrumentul lansat de fostul ministru al sănătății Vlad Voiculescu la finalul anului 2016.

Mecanismul de feedback al pacientului reprezintă ansamblul de măsuri şi de proceduri care au drept obiectiv evaluarea satisfacţiei pacienţilor cu privire la serviciile medicale primite în cadrul spitalelor publice, prin analiza răspunsurilor oferite de pacienţi cu privire la calitatea serviciilor, respectarea drepturilor pacienţilor şi conduita morală a cadrelor medico – sanitare.

Mecanismul include, de asemenea, o componentă de gestionare a sesizărilor ce privesc incidente de etică şi integritate ce au avut loc în spitalul public.

Astfel, mecanismul de feedback funcționează în felul următor: după ce s-au externat o parte dintre pacienți au primit pe telefon sau e-mail  o invitație de  a răspunde la un chestionar referitor la serviciile medicale pe care le-au primit în unitatea medicală.

Important de precizat este faptul că, acest chestionar este trimis de Serviciul de Telecomunicații Speciale printr-o platformă securizată, iar pacientului îi este asigurat anonimatul.

”VI S-AU SOLICITAT BANI SAU ATENȚII DE CĂTRE MEDICI SAU ASISTENTE?”

Vi s-au solicitat bani sau atenții de către medici sau asistente?” este doar una dintre întrebările la care pacientul trebuie să răspundă cu ”DA” sau ”NU”.

Dacă s-a răspuns cu ”DA” la această întrebare, pacientul mai este întrebat și dacă dorește să raporteze responsabilului anticorupţie al Ministerului Sănătăţii faptul că i s-au solicitat bani sau atenţii.

În cazul în care pacientul răspunde DA și la această întrebare, ultima din chestionar, Compartimentul de integritate va fi notificat de Platforma informatică securizată a mecanismului de feedback al pacientului şi va intra în legătură cu pacientul pentru a clarifica speţa şi, după caz, va sesiza autorităţile abilitate.

Deși procentul șpăgii este încă unul rușinos, privind imaginea de ansamblu și comparând-o cu anii trecuți, România începe să se vindece încet de această hibă.

Potrivit jurnalistului, rata șpăgii din spitale aproape s-a înjumătățit în ultimii cinci ani.

Dacă în unele spitale de stat acest obicei aproape a dispărut, la Pitești se pare că persistă și chiar la cote înalte.

Vezi lista cu toate spitalele în care încă se mai practică șpaga AICI

ePitești.ro a luat legătura cu Spitalul Județean de Urgență Pitești pentru a obține un punct de vedere oficial referitor la acest subiect apărut în spațiul public.

Ni s-a transmis că reprezentanții spitalului vor reveni cu punct de vedere în cursul zilei de astăzi.

Sursă: alexnedelea.ro

555×222 deputati- psd
570×90-epitesti PNL