- Publicat de: Ana Ivan
- 31-10-2024, ora 8:23
- Știri, Știri
Nu îți lua țeapă de Black Friday!
Nu îți lua țeapă de Black Friday!
Citiți și: Pitești: Cea mai mare firmă de cursuri acreditate – Reduceri de Black Friday!Paul Anghel, directorul general al ANPC, a oferit miercuri recomandări de Black Friday.
El a atras atenția asupra riscurilor cumpărăturilor de pe platforme din afara UE.
Citiți și: Nu vă lăsați păcăliți de Black Friday!Acestea pot să nu respecte normele europene de siguranță.
Mai mult, capacitatea autorităților de a proteja consumatorii în astfel de cazuri este limitată.
Nu îți lua țeapă de Black Friday!
Anghel a explicat care sunt regulile privind garanțiile produselor, valabile indiferent de preț sau modul de achiziție.
Conform legislației (OUG 140/2021), există două tipuri de garanții: legală și comercială.
Garanția legală, de obicei de doi ani, este oferită automat de vânzător pentru produse, însă poate fi extinsă la cinci ani pentru bunuri digitale cu utilizare îndelungată.
Pentru produsele second-hand, garanția poate fi stabilită de comun acord, dar nu mai puțin de un an.
Garanția comercială este oferită suplimentar și poate fi sub formă de rambursare, reparații sau prelungirea duratei de utilizare.
Aceasta nu înlocuiește garanția legală.
Nu îți lua țeapă de Black Friday!
În caz de defecte, consumatorii pot solicita repararea, înlocuirea, rambursarea sau reducerea prețului.
Repararea se face în termen de 15 zile, iar cheltuielile de transport revin vânzătorului.
Contractul poate fi anulat dacă reparațiile eșuează sau dacă defectul este grav.
Bunurile înlocuite beneficiază de o nouă garanție.
Pentru cele reparate, garanția se extinde cu durata reparației.
Anghel subliniază că vânzătorul rămâne responsabil legal, chiar dacă produsul este trimis la service pentru reparații.
Vezi mai multe recomandări ale ANPC, AICI.
Nu îți lua țeapă de Black Friday!