- Publicat de: ePitești
- 6-06-2024, ora 12:07
- Știri, Știri
Șoferii scapă de o mare bătaie de cap!
Șoferii scapă de o mare bătaie de cap!
Citiți și: RAR anunț important pentru șoferi!În curând, șoferii cărora li se reține permisul de conducere sau certificatul de înmatriculare vor avea posibilitatea de a urmări traseul acestor documente.
Prin intermediul platformei informatice a Ministerului Afacerilor Interne (MAI).
Citiți și: Comportamentele agresive în trafic sancționate dur de astăzi!Această măsură este propusă printr-un proiect legislativ aflat în dezbatere la Senat, conform Avocatnet.ro.
Proiectul legislativ prevede introducerea unui mecanism similar celui utilizat de serviciile de curiera.
Care permite urmărirea unui colet în baza unui cod unic.
Concret, în Codul rutier se va adăuga un paragraf care stipulează că „în cazul reţinerii de către poliţistul rutier a permisului de conducere şi/sau a certificatului de înmatriculare ori de înregistrare sau, după caz, a dovezii înlocuitoare a acestora, titularul va primi un cod unic, cu ajutorul căruia va putea urmări traseul documentelor reţinute”.
Odată ce măsura va deveni oficială, MAI va avea la dispoziție șase luni pentru a stabili concret mecanismul prin care titularii documentelor reținute vor putea verifica stadiul și locul în care se află acestea.
Potrivit Codului rutier actual, reținerea permisului de conducere sau a certificatului de înmatriculare se face de către polițistul rutier, de obicei odată cu constatarea faptei.
Iar titularul primește o dovadă înlocuitoare, cu sau fără drept de circulație.
Șoferii scapă de o mare bătaie de cap!
Inițiatorii proiectului subliniază că noul mecanism va funcționa asemănător celor utilizate de firmele de curierat.
Astfel, șoferii vor primi un cod unic la ridicarea documentelor, pe baza căruia se vor putea autentifica în HUB-ul gestionat de MAI pentru a verifica traseul documentului reținut.
Acest sistem nu va implica costuri suplimentare pentru MAI, deoarece HUB-ul este deja funcțional și utilizat pentru alte servicii.
Precum programările online pentru obținerea pașaportului sau obținerea certificatelor de cazier judiciar și istoricul sancțiunilor rutiere.
“Astfel, propunem crearea unui mecanism prin care, la ridicarea documentelor, titularul să primească și un cod cu ajutorul căruia să se autentifice în HUB-ul gestionat de MAI pentru a vedea exact traseul documentului reținut. Un mecanism similar celor de la firmele de curierat.
HUB-ul este funcțional și nu ar implica cheltuieli suplimentare, ba dimpotrivă.
Ar scuti cetățenii de mai multe drumuri și pe angajații din subordinea MAI să ofere informații care se regăsesc în acest HUB”, explică inițiatorii.
Această măsură vine în sprijinul șoferilor.
Simplificând procedura de recuperare a documentelor reținute și reducând timpul și efortul necesar pentru a obține informații despre statusul acestora.
Totodată, sistemul va eficientiza și activitatea autorităților, eliminând necesitatea furnizării de informații repetate despre documentele reținute.
Foto: Descriptiv