930×122 CUMPANA 5

pietre

Argeș: Investiție de peste 1,5 milioane de euro pe Transfăgărășan

Argeș: Investiție de peste 1,5 milioane de euro pe Transfăgărășan

Citiți și: Anunț de ultimă oră privind Transfăgărășanul!

Compania de Drumuri a scos la licitație un contract de 7,5 milioane de lei (peste 1,5 milioane de euro) pentru stabilizarea versanților și reducerea riscului căderilor de pietre pe DN 7 C – Transfăgărășan în zona Vidraru, județul Argeș.

Pe tronsonul cuprins între kilometrii 57 și 61 sunt trei zone unde cad stânci de pe versant (mai ales primăvara după topirea zăpezii când solul este instabil), iar soluția tehnică propusă este un sistem activ de protecție și stabilizare cu plase ancorate.

Citiți și: Zăpadă și viscol în România

Tronsonul Vidraru-Piscu Negru este deschis circulației tot timpul anului, iar segmentul de altitudine Piscu Negru-Bâlea Lac-Bâlea Cascadă doar 4 luni pe an, de la sfârșit de iunie până la început de noiembrie sau în funcție de condițiile meteo.

Studiul de Fezabilitate a stabilit o perioadă de 80 de zile pentru autorizații, 30 de zile pentru proiect tehnic și 4 luni pentru execuție.

Soluția tehnică : ,,Pe DN 7 C, sectoartele cuprinse între kilometrii 57 și 61 s-au constatat accentuări ale instabilități versanților și desprinderi masive de pietre și bolovani care au afectat ampriza drumului. Lucrări de bază : Sisteme flexibile de stabilizare a pantelor și protecție împotriva căderilor blocurilor de rocă. Execuția lucrărilor premergătoare celor de bază prin rănguire și cu ajutorul pernei de aer comprimat pentru îndepărtarea blocurilor de rocă afectate de instabilitate pe versant. Plasa din oțel de înaltă rezistență este fixată cu tije de ancoraj pentru pământ sau rocă dispuse decalat și ulterior este tensionată prin intermediul plăcilor de ancoraj.”, scrie în caietul de sarcini.

Pentru ca al doilea cel mai înalt drum din ţară să rămână deschis mai mult de patru luni pe an, CNAIR prin cele două Regionale care administrează Transfăgărăşanul ar trebui să construiască mai multe copertine de beton de protecţie (polate) care să protejeze şoferii de căderile de pietre şi avalanşe. Extinderea perioadei în care Transfăgărăşanul poate rămâne deschis circulaţiei a fost cerută insistent de sectorul turistic din judeţele Argeş şi Sibiu.

Ultima licitaţie lansată anul trecut pentru modernizarea DN 7 C a fost anulată. Potrivit caietului de sarcini CNAIR căuta soluţii tehnice pentru „trecerea de la un drum deschis temporar circulaţiei la unul permanent deschis, pe cât posibil”.

Sursa: Economedia.ro

555 X 222 CUMPANA 2

Comentarii

4 comentarii

  • Costel spune:

    E un fel de frecție la picior de lemn. Sunt bune astfel de acțiuni, însă carosabilul arata de parca Rusia ar fi invadat Transfăgărășanul, nu ukraina.

    Tot ce tine de Sibiu, arata impecabil; tot ce tine de Argeș, arata jalnic. De fapt, indiferent în ce județ treci, carosabilul este mai bun. Ma refer aici la Transfăgărășan Argeș vs Sibiu, Rucăr- Bran Argeș vs Sibiu, pana și drumul spre Gesti arata mai bine in Dâmbovița decât în Argeș. ARGEȘ și Vaslui au cele mai jalnice drumuri din toată tara, doar ca aia nu au economie. La noi e marea smenuiala PSD.

  • Ciurdar Timotei spune:

    Trebuie parcări mai multe pe acest traseu,și mai ales la Bâlea lac!

  • Gil spune:

    Așa este , trebuie create mult mai multe locuri de parcare și mai ales să se asfalteze în zona Argeșului .

  • Van Gogu spune:

    Si drumul,DRUMUL,cand?

570 X 90 CUMPANA 3