930×122 CAPRA 5

dacia

Ce vinde și cu ce rămâne Renault la Dacia

Ce vinde și cu ce rămâne Renault la Dacia

Citiți și: Anunțul făcut azi de Dacia dă toată lumea peste cap

Renault Group a anunțat că „ia în considerare” separarea activităților legate de mașini electrice și cele care includ dezvoltarea și producția de mașini cu motoare termice, iar primele informații referitoare la propuneri de cumpărare a acestor activități au apărut deja în spațiul public, conform Profit.ro.

Noua divizie care ar urma să fie desprinsă de Renault Group va prelua, așa cum a transmis oficial Renault, uzinele de motoare termice din mai multe țări, inclusiv cele ale Dacia, din România.

Citiți și: Alertă la Dacia!

Planurile actualului CEO al Renault Group, Luca de Meo, de a restructura compania în două divizii separate, pentru a pune în valoare investițiile în mașinile electrice, iau în calcul vânzarea Uzinei Mecanice Dacia și a activităților de inginerie din România.

La Mioveni, Dacia are, pe lângă Uzina de Vehicule, care asamblează autoturismele, Uzina Mecanică și Șasiuri, care se ocupă de producția de motoare și de cutii de viteză manuale.

În plus, activitățile de inginerie care se ocupă cu dezvoltarea acestor motoare și cutii se regăsesc în Renault Tehnologie Roumanie, care are sedii la Titu, unde există și centrul de testare, și în București.

Potrivit informațiilor neoficiale de la surse din cadrul Dacia, Uzina de Vehicule Dacia și marca Dacia vor fi păstrate în noua structură a Renault Group dedicată vehiculelor electrice.

Motoarele termice cu care vor fi echipate în continuare mașinile Dacia vor fi cumpărate de la cealaltă structură, divizie, ce va fi constituită într-o companie nouă.

Centrul de tehnologie RTR va ceda toate activitățile de dezvoltare a motoarelor termice, în timp ce centrul de design va rămâne la grupul principal.

Uzina Mecanică are mai puțin de jumătate din cei 13.000 de angajați ai platformei Dacia, iar o parte ar urma să fie preluați de noua entitate.

Renault Technologie Roumanie (RTR) este un centru de inginerie complet, care se ocupă de dezvoltarea vehiculelor entry (Dacia – Lada) și a grupurilor motopropulsoare ale acestora. RTR are circa 2.500 de angajați în patru locații, București (proiectare), Titu (centrul de testare), Pitești (matrițe) și Mioveni (activități suport).

Activitățile care nu urmăresc dezvoltarea și testarea de motoare termice vor rămâne în componența diviziei electrice, celelalte vor fi separate și alăturate celor similare din alte țări.

New Profesional Consult-555×222

Comentarii

Comentariiile care conțin cuvinte injurioase/jignitoare și/sau acuzații, nu vor fi publicate pe site. Mai mult decât atât, cei care încalcă aceste reguli minime, vor fi blocați pe site și nu vor mai putea accesa publicația online ePitești.ro. Vă mulțumim pentru înțelegere!

NOR EXPRES 570×90