- Publicat de: ePitești
- 6-04-2016, ora 9:55
- Știri
EXAMEN MEDICAL LA LOCUL DE MUNCĂ – ANUNȚ DE LA ITM ARGEȘ
În urma numeroaselor sesizări primite pe adresa instituției referitoare la obligaţiile angajatorilor de a supraveghea starea de sănătate a lucrătorilor, Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Argeş face precizări.
Citiți și: EXCLUSIV! Imagini uluitoare în ziua de Crăciun: O biserică în flăcări, chiar în Argeș!Toţi angajatorii, fie din sectorul public, fie din privat, trebuie să se afle în posesia unei evaluări a riscului asupra sănătăţii angajaților. Această evaluare se va actualiza ori de câte ori se produc schimbări semnificative din cauza cărora evaluarea ar fi depăşită sau atunci când rezultatele supravegherii sănătăţii o impun, anunță ITM Argeș.
Angajatorii sunt obligaţi să asigure fondurile şi condiţiile efectuării tuturor serviciilor medicale profilactice necesare pentru supravegherea sănătăţii lucrătorilor, aceştia nefiind implicaţi în niciun fel în costurile aferente supravegherii medicale profilactice specifice riscurilor profesionale, informează Inspectoratul Teritorial de Muncă.
Citiți și: Medicamentul de răceală folosit de toți ascunde pericole majore!Serviciile medicale profilactice prin care se asigură supravegherea sănătăţii lucrătorilor sunt: examenul medical la angajarea în muncă; examenul medical de adaptare; examenul medical periodic; examenul medical la reluarea activităţii; promovarea sănătăţii la locul de muncă.
ITM Argeș precizează că rezultatele examenelor medicale se înregistrează în dosarul medical al salariatului şi sunt finalizate prin întocmirea de către medicul de medicina muncii a fişei de aptitudini. Fișa va fi păstrată de conducătorul locului de muncă, împreună cu fişa de instruire individuală.
În situaţia în care va întrerupe activitatea 90 de zile pentru motive medicale sau 6 luni pentru alte motive, angajatul va face un examen medical în termen de 7 zile de la reluarea activităţii.
Pentru asigurarea condiţiilor de securitate şi sănătate în muncă şi pentru prevenirea accidentelor de muncă şi a bolilor profesionale angajatorul trebuie să angajeze numai persoane care, în urma examenului medical şi, după caz, a testării psihologice a aptitudinilor, corespund sarcinii de muncă pe care urmează să o execute. În plus, angajatorul trebuie să asigure controlul medical periodic și, după caz, controlul psihologic periodic ulterior angajării.
Încălcarea acestor dispoziţii constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 4.000 la 8.000 de lei, atenționează ITM Argeș. (Foto: antena3.ro)