- Publicat de: ePitești
- 13-01-2022, ora 10:19
- Știri
Ți se pare că factura la gaze e umflată? Iată ce trebuie să faci!
Potrivit Ordinului Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) nr. 142/2021, apărut marți în Monitorul Oficial nr. 31, de-acum, în cazul problemelor legate de măsurarea consumului de gaze, se aplică o nouă procedură de soluționare a reclamațiilor sau sesizărilor consumatorilor, anunță Avocatnet.ro.
Citiți și: Locul unde visa să-și trăiască bătrânețea Mircea Diaconu ”Nu am plecat niciodată de aici!”Mai exact, consumatorii ce au contract pentru furnizarea gazelor naturale încheiat cu un furnizor de pe piața locală pot reclama la acesta eventualele situații în care consumul indicat de contor nu corespunde cu cel din realitate.
Reclamațiile consumatorilor sunt valabile pentru măsurarea cantităților de gaze naturale înregistrate în ultimele trei luni consecutive, în cazul clienților finali casnici, și în ultimele șase luni, în cazul clienților noncasnici.
Citiți și: Argeș. Angajări masive la un spital importantReclamația sau sesizarea legată de măsurarea gazelor naturale trebuie formulată în scris, în limba română, și poate fi depusă la furnizor sau transmisă online ori prin fax, poștă și prin e-mail.
Reclamația trebuie să cuprindă, potrivit Ordinului ANRE 142/2021, cel puțin următoarele informații:
-datele de identificare ale solicitantului, adică, în cazul persoanelor fizice, numele și prenumele, adresa de domiciliu și adresa de corespondență, dacă este cazul;
-datele referitoare la sistemul de bază: adresa locului de consum, codul locului de consum, tipul și seria sistemului/ mijlocului de măsurare a gazelor naturale;
-datele de contact ale solicitantului: numărul de telefon și/ sau adresa de e-mail;
-prezentarea pe larg a situației de fapt la care se referă reclamația/ sesizarea/ divergența;
-solicitarea sau nu, după caz, a expertizării metrologice a contorului.
Mai multe detalii, AICI
(Foto: descriptiv / Sursa: avocatnet.ro)