Kaia 930 x 120

Arges

Un nou pod peste Argeș!

Un nou pod peste Argeș!

Citiți și: A început ploaia în Pitești, au început și accidentele

Lucrările de construcție pentru noul pod peste râul Argeș și modernizarea liniei ferate între Vidra și Comana sunt în plină desfășurare.

Marcând un pas important în redeschiderea liniei pe linia București-Giurgiu.

Citiți și: Descinderi în forță: Suspecți de ucidere din culpă și abuz în serviciu, duși la audieri

Care a fost închisă de aproape două decenii.

Contractul pentru acest proiect, în valoare de 590 de milioane de lei, a fost semnat în 2020 și a fost suplimentat de la valoarea inițială de 472 de milioane de lei.

Publicația Economedia.ro estimează că linia va fi redeschisă pe 10 iunie.

La scurt timp după alegerile locale și europarlamentare.

Detalii despre proiect

Redeschiderea liniei ferate se axează pe lucrări de reparații, fără dublare sau electrificare.

Acestea urmând să fie incluse în etapa a doua a proiectului.

Un nou pod peste Argeș!

Cel mai important aspect al lucrărilor este construcția noului pod peste râul Argeș.

Care va avea o lungime totală de 1.131 de metri și o deschidere centrală de 145 de metri.

Fiind a doua cea mai mare deschidere după cea a Podului de la Cernavodă.

Caracteristici tehnice și impactul asupra mediului

Potrivit memoriului pentru acordul de mediu din 2017, construcția va implica o suprastructură de cale simplă, tip grindă cu zăbrele, cu deschideri de 70m+145m+70m, cu o cuvă de balast.

Pe malul stâng al Argeșului, în direcția București, vor fi executate viaducte de acces cu 8 deschideri de 30 m.

Iar pe malul drept, în direcția Giurgiu, vor fi realizate viaducte de acces cu 23 deschideri de 30 m și 3 deschideri de 33 de metri.

Proiectul este corelat cu proiectul IPTANA de amenajare a râurilor Argeș și Dâmbovița pentru navigație și alte folosințe.

Deși încă nu s-au făcut publice informații despre câte automotoare vor fi puse în circulație după redeschiderea liniei și despre implicarea operatorilor privați, acest proiect reprezintă un pas semnificativ în modernizarea infrastructurii feroviare din această zonă.

Facilitând transportul feroviar și contribuind la dezvoltarea regională.

555 X 222 CAPRA
570 X 90 CAPRA 3